نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 15:24

دشمنان به دنبال ثابت نگه داشتن حرکت جهاد علمی در کشورمان هستند

مهدی‌شهر– امام جمعه مهدی‌شهر ۱۶ آذر را روز استکبار ستیری دانشجویان ایران اسلامی دانست و گفت: دشمنان به دنبال ثابت نگه داشتن حرکت جهاد علمی در کشورمان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن اشاره به روز دانشجو، تاکید کرد: این روز در واقع سند افتخاری برای دانشجویان کشور است و وجه تسمیه آن نیز به دهه ۳۰ باز می‌گردد که نشان از افتخار آفرینی دانشجویان ما دارد.

وی افزود: چهار ماه بعد از کودتای ۲۸ مرداد معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران سفری داشت و دانشجویان در اعتراض به این موضوع وارد صحنه شده و سه نفر از این جوانان شهید شدند لذا ۱۶ آذر روز استکبار ستیزی دانشجویان است اما جریان معاند با نظام در صدد مرعوب کردن نمادها و تحریف تاریخ انقلاب است و جریان دانشجویی باید بسیار هوشیار باشد.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه در ۱۶ آذر امسال، دشمنان چشم امید به اعتراضات و اعتصابات دانشجویی بسته‌اند اما دانشجویان ما باید به تاریخ جنبش دانشجویی بیشتر مراجعه کنند، بیان کرد: دانشجویان در همه عرصه‌های انقلاب پیشگام بودند و در مبارزات انقلابی در کنار روحانیان و در خط اول مبارزه حضور داشتند لذا نباید این موضوعات فراموش شود.

بارانی با بیان اینکه دانشجویان ما در دفاع مقدس و دفاع از حرم حضور پیشگام و اثرگذاری داشتند، بیان کرد: هرکجا پیشرفتی بوده دانشجویان حضور داشته‌اند لذا دانشجویان ما باید فکر کنند که اگر امروز کلاس را تعطیل می‌کنند، چه کسانی برای آنها خوشحالی می‌کنند؟ آیا جز این است که منافقان کور دل که ۱۷ هزار نفر را شهید کردند یا کومله ای که برخی شهدای ما را زنده زنده دفن کردند یا صهیونیست‌ها و آمریکای خبیث از این کار حمایت می‌کنند؟

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ثابت نگه داشتن حرکت جهاد علمی در کشورمان هستند، افزود: مطالبات دانشجویی باید در قالب کرسی‌های آزاداندیشی مطرح شود و عدالت خواهی از سوی دانشجویان باید در قالب مناظره‌ها بیان شود چرا که اصل مطالبه گری دانشجویی چنین است.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه دانشجویان امروز باید مطالبه گری را از اغتشاشات جدا سازند، تاکید کرد: این موضوع به خصوص امروز که یک جو سنگین مانند جنگ احزاب دوران پیامبر (ص) بر کشورمان حاکم است، اهمیت بیشتری دارد.

بارانی با بین اینکه امروز یک جنگ احزاب علیه کشورمان رخ داده که اگر در هر کشوری رخ می‌داد، ساقط می‌شد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم راجع به نقش جوانان تأکیدات بسیاری دارند و تذکر می‌دهند که موتور پیشران انقلاب اسلامی حوزه علم و فناوری است.

وی با بیان اینکه هزاران شرکت دانش بنیان و میلیون‌ها دانشجو در سراسر در حال تحصیل هستند که اینها نمونه پیشرفت کشور و همچنین محصول روحیه جوانان انقلابی ما است، افزود: ایران قبل از انقلاب در تولید علم و فناوری صفر بود و علم به جز ترجمه هنر دیگری نداشت لیکن دچار یک عقب ماندگی شرم‌آور علمی بودیم.

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه سنگ بنای انقلاب علمی در کشور گذاشته شده است لذا به زعم رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز دانشجویان ما باید به پا خیزند و دشمن بدخواه و کینه‌توز خود را که از جهاد علمی بیمناک است، ناکام سازند، گفت: دشمنان می‌خواهد که ما به تولید علم نرسیم لذا باید حواسمان جمع باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 893081

مهمترین اخبار ایران و جهان: