نیوز سیتی!
08 آذر 1401 - 17:38

آمریکا نمی خواهد اولویت های روسیه درباره استارت نو را لحاظ کند

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: این کشور به زودی تاریخ های جدیدی را برای برگزاری نشست کمیته استارت نو اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، معاون وزیر خارجه روسیه لغو نشست کمیته مربوط به پیمان استارت نو، میان مسکو و واشنگتن، را متاثر از جنگ اوکراین دانست.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که تصمیم گیری درباره به تعویق انداختن نشست کمیسیون مشورتی استارت در سطح سیاسی انجام شد و روسیه چاره ای جز این نداشت.

معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص تعویق مذاکرات مشورتی در رابطه با پیمان استارت نو گفت که دولت آمریکا قصد نداشت اولویت‌های روسیه را در خصوص آماده‌سازی نشست کمیسیون استارت در نظر بگیرد.

به گفته این مقام روس، واشنگتن بر موضوع از سرگیری بازرسی ها در چارچوب پیمان استارت نو اصرار دارد، این در حالی است که مسکو اولویت های دیگری دارد.

ریابکوف متذکر شد که اوضاع پیرامون اوکراین در به تعویق افتادن نشست کمیته پیمان استارت تأثیرگذار بوده است.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که به طرف آمریکایی تاریخ‌های جدیدی برای برگزاری رایزنی‌های استارت پیشنهاد خواهد شد.

ریابکوف در عین حال یادآور شد که تا قبل از پایان سال جاری این نشست ها برگزار نخواهد شد.

چندی پیش معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد: نشست کمیسیون مشورتی روسیه و آمریکا درباره پیمان تسلیحات هسته ای موسوم به «استارت نُو» (New START) اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر سال جاری در قاهره برگزار می شود.

نشست کمیسیون مشورتی کشورهای روسیه و آمریکا درباره استارت نو حدود یک هفته به طول خواهد انجامید و درباره ازسرگیری بازرسی ها نیز در نشست مذکور گفتگو خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 888681

مهمترین اخبار ایران و جهان: