نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 19:25

سنگر نماز جمعه نباید کم رونق شود

سرعین- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: سنگرهای نماز جمعه در شهرهای مختلف استان اردبیل نباید کم‌رنگ شده و یا از رونق بیفتد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی در آئین معارفه امام جمعه جدید شهرستان سرعین اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم سوره مخصوص برای جمعه و ارج‌گذاری به نماز این یوم با فضیلت به نبی مکرم اسلام فرو فرستاده تا اهمیت و جایگاه نماز جمعه به خوبی تبیین شود.

وی ارزش حضور در نماز جمعه را یادآور شد و تصریح کرد: در روز قیامت به میزان حضور هر فرد در نماز جمعه جایگاه و ارزش به او داده می‌شود و قطعاً از این فضیلت الهی سوال خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه سنگر نماز جمعه به عنوان یک حرکت عبادی و سیاسی سنگر مستحکم دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های الهی است، گفت: برگزاری باشکوه این آئین معنوی می‌تواند توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و زمینه انسجام امت اسلامی را فراهم کند.

آیت‌الله عاملی با قدردانی از امام جمعه سابق شهرستان سرعین افزود: خدمات متنوعی باید در محل برگزاری نمازهای جماعت و یومیه برگزار شود تا جوانان و نوجوانان راغب به حضور در این محافل و مجالس باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش مؤثری که ائمه جمعه در تبیین و تبلیغ مبانی ارزشی، دینی و همچنین پیگیری مطالبات مردم انجام می‌دهند به برگزاری باشکوه نماز جمعه کمک خواهد کرد که انتظار می‌رود اهالی شهر سرعین نیز در این آئین‌ها حضوری باشکوه‌تر داشته باشند.

آیت‌الله عاملی اضافه کرد: باید پایگاه نماز جمعه را به پایگاهی معنوی، ارزشی و فرهنگی برای جذب جوانان و نوجوانان تبدیل کنیم تا از این فرصت استفاده کرده و نسلی شایسته و فاخر تربیت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از زحمات «حجت‌الاسلام محمود اصغری» که مورد اعتماد مردم سرعین بود، قدردانی شده و «حجت‌الاسلام محمد شیرعلیپور» به عنوان امام جمعه جدید شهر سرعین به عنوان شهر گردشگری کشور معرفی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1100737

مهمترین اخبار ایران و جهان: