نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 13:58

قلع و قمع ۱۷۵۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی گفت: ۱۷۵۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کشور در راستای اجرای احکام قطعی مقامات قضایی و به منظور حفظ کاربری در سال ۱۴۰۱ قلع و قمع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سرهنگ اکبر امینی فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور گفت: سال گذشته ۳۱ هزار و ۴۷۵ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی گزارش داشتیم که از این تعداد نزدیک به ۲۸ هزار مورد توسط گشت حفظ کاربری سازمان امور اراضی کشور بازدید و اخطار داده شد.

به گفته او، ۲۵ هزار و ۶۰۰ مورد از تغییر کاربری‌ها نیز مشمول اجرای تبصره (۲) ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات شد و ۱۷۵۰ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قلع و قمع شدند.

امینی ادامه داد: سامانه ۱۳۱ امور اراضی کشور شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و گزارش‌های تغییر کاربری و ساخت و سازها در اراضی کشاورزی از سوی مردم است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی درباره تغییر کاربری ۱۵ روز ابتدای فروردین امسال و در ایام نوروز گفت: طی این مدت ۷۳۳۹ مورد تماس با سامانه ۱۳۱ امور اراضی کشور گرفته شد که از این تعداد ۱۱۶۲ مورد مربوط به تغییر کاربری اراضی کشاورزی بود.

وی گفت: از ۱۱۶۲ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی، ۱۰۵۰ مورد توسط گشت‌های سازمان امور اراضی کشاورزی اخطار گرفتند و یا منجر به توقف عملیات تغییر کاربری شد.

امینی گفت: طی مدت یاد شده در سال جاری همچنین ۴۵۹ مورد مربوط به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز مانند تخریب دیوار و فنس و ۱۶ مورد هم در زمینه اجرای احکام قلع و قمع ساختمان‌ها بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1166937

مهمترین اخبار ایران و جهان: