نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 15:00

اقتصاد دریاپایه راه نجات اقتصادی کشور است/ بررسی وضعیت کم آبی مازندران

نماینده مردم‌ ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تمرکز برنامه‌ریزی‌ها در موضوع اقتصاد دریاپایه را راه دیگر نجات اقتصادی کشور و استان مازندران دانست، گفت: استان مازندران باید نقش محوری در رشد تولید داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، منصورعلی زارعی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری با اشاره به سیاست‌های خارجی دولت سیزدهم، اظهار کرد: سیاست‌های خارجی دولت یازدهم و دوازدهم که با دلبستگی نابخردانه به آمریکا و غرب نه تنها دستاوردی برای کشور نداشت بلکه صدمات سنگینی را به اقتصاد ما وارد کرد، امروز با سیاست‌های مناسب و راهگشای دولت سیزدهم وضعیت در حال بهبودی است.

وی گفت: مذاکرات با عزتی این روزها در جریان است که قطعاً گشایش‌های اقتصادی در پی خواهد داشت که از جمله آن می‌توان به تعاملات و مبادلات اقتصادی رونق آفرین با کشورهای غرب آسیا اشاره کرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با بیان اینکه انقلاب اسلامی در چهل و چهار سال اخیر از گردنه‌های مهم و حساسی عبور کرده است،گفت: آخرین توطئه دشمنان نظام همین اتفاقات نیمه‌دوم سال ۱۴۰۱ بود که با اغتشاشات و آشوبگری به دنبال رسیدن به امیال و اهداف‌شان بودند و توأمان بزرگترین جنگ رسانه‌ای دنیا را نیز علیه انقلاب به راه انداختند که البته مانند همیشه پیروز آن، ملت بزرگ و بصیر ایران بوده است.

وی با تأکید بر اینکه عداوت‌ها و دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی وجود داشته و ادامه خواهد یافت، اضافه کرد: امروز جدیدترین نقشه دشمن برهنگی و عریان بودن زنان غیور ایرانی است. حجاب موضوعی است که دشمن از آن به عنوان ابراز استفاده می‌کند.

زارعی تصریح کرد: در موضوع بی‌حجابی، نقش فعالان فرهنگی و ضابطان مدنی، اجتماعی و قضایی برجسته است که البته همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این موضوع حل خواهد شد و جمهوری اسلامی از این آزمون هم موفق خارج می‌شود.

زارعی در بخش دوم از سخنان خود به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: باید بدانیم که جایگاه استان مازندران در مهار تورم و افزایش تولید کجاست.

وی افزود: بزرگترین مزیت استان مازندران بخش کشاورزی است چرا که سالانه پنج میلیون تن محصول اعم از برنج، مرکبات و طیور و گوشت سفید توسط کشاورزان رنجبر مازندرانی تولید می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هزینه‌های تولید باید کاهش پیدا کند، گفت: اگر پشتیبانی‌های لازم از سوی دولت از کشاورزان مازندرانی صورت بگیرد، این قول را به مقام معظم رهبری می‌دهیم که ضریب بهره‌وری در استان افزایش یافته و این همان رشد تولید است که نقش اساسی در مهار تورم خواهد داشت.

وی تمرکز برنامه‌ریزی‌ها در موضوع اقتصاد دریاپایه را راه دیگر نجات اقتصادی کشور و استان مازندران دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر بر استفاده از ظرفیت اقتصاد دریا پایه و همچنین کریدور شمال جنوب برای بهبود وضعیت اقتصادی و پیگیری جدی آن تا حصول نتیجه تأکید کردند و این نکته‌ای است که من در سه سالی که از وظیفه نمایندگی‌ام می‌گذرد به کرات به دولتمردان متذکر شده‌ام.

زارعی همچنین به درخواست اخیر خود از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی برای حضور وزاری کشور، نیرو و جهاد کشاورزی در مازندران جهت بررسی وضعیت کم آبی که گریبانگیر استان شده است، اشاره و خاطرنشان کرد: قطعاً تا حصول نتیجه لازم این موضوع حیاتی را پیگیری خواهم کرد.

وی‌ در پایان نمازگزاران ساروی را به شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان دعوت کرد و گفت: تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی، موشک باران روز گذشته این مناطق و انفعال این رژیم غاصب در مواجهه با این اتفاقات همه و همه گویای این است که این غده سرطانی از همیشه به نابودی نزدیک شده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133481

مهمترین اخبار ایران و جهان: