نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 09:37

غیرحضوری شدن برخی مدارس استان کرمان در پی بروز سرما

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از تعطیلی برخی از مدارس استان و غیرحضوری شدن آن در پی کاهش محسوس دما و خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی خبر داد.

حمید سالخورده مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه از اواخر وقت دوشنبه سامانه بارشی از غرب به استان کرمان وارد شده است، اظهار داشت: با ورود این موج، شاهد بارش رحمت الهی در نقاط مختلف استان کرمان هستیم.

وی با بیان اینکه براساس پیش‌بینی هواشناسی از امروز کاهش محسوس دما را در سراسر استان خواهیم داشت، گفت: احتمال خطر سرمازدگی برای روز‌های پایانی هفته جاری در مناطق جنوبی استان کرمان وجود دارد و توصیه می‌شود باغداران در این مناطق از چهارشنبه شب تا ظهر شنبه تمهیدات لازم ا برای کاهش خسارت سرما به عمل آورند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های استان کرمان، بیان کرد: با وجود بارش برف و باران در برخی از محورهای استان، خوشبختانه تا کنون مورد خاصی گزارش نشده و تردد در همه محورها جریان دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل برودت هوا، احتمال یخبندان و بارش برف و باران برخی از مدارس استان کرمان در برخی از مقاطع تعطیل است، افزود: با فعالیت این سامانه بارشی در استان تا کنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

تعطیلی مدارس برخی مناطق استان کرمان در پی بارش برف و باران

مهران باهری رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان نیز از تعطیلی و آموزش مجازی مدارس برخی مناطق استان در پی بارش برف و باران خبر داد و اظهار داشت: در پی بارش برف و باران، سردی هوا و آب گرفتگی معابر، آموزش حضوری در مدارس دوره پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان رفسنجان تعطیل و آموزش از طریق فضای پیگیری می‌شود.

وی از تعطیلی آموزش حضوری در مدارس دوره ابتدایی شهرستان رابر به علت سردی هوا و یخ‌زدگی سطح معابر خبر داد و افزود:  مدارس متوسطه دوره اول و دوم این شهرستان نیز با دو ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تعطیلی مدارس مدارس دهستان سیرچ از توابع منطقه شهداد، بیان کرد: مدارس منطقه شهدا نیز با توجه به سردی هوا و آبگرفتگی معابر فعالیت خود را با یک ساعت تاخیر آغاز خواهند کرد.

وی از تعطیلی آموزش حضوری در مدارس دوره ابتدایی شهرستان کوهبنان خبر داد و گفت: مدارس متوسطه اول و دوم این شهرستان با دو ساعت تاخیر به فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

باهری از تعطیلی مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی در فیض‌آباد راور و مدارس دوره ابتدایی و متوسطه بخش کوهساران راور و مدارس دوره ابتدایی روستاهای خورند، بغیجان و ریحان از توابع شهرستان راور خبر داد و گفت: آموزش حضوری در مدارس پیش دبستانی و دوره ابتدایی منطقه نوق نیز امروز چهارشنبه تعطیل اعلام شده و آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود.

وی از تعطیلی مدارس پیش دبستانی و ابتدایی در شهر رفسنجان و مس سرچشمه با توجه به برودت هوا با آبگرفتگی معابر خبر داد و افزود: آموزش در این مدارس به صورت غیر حضوری و از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: آموزش حضوری در مدارس دهبکری و ابارق از توابع شهرستان بم نیز تعطیل و آموزش از طریق غیر حضوری پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس دوره ابتدایی و پیش دبستانی در شهرستان زرند از تعطیلی و آموزش حضوری در تمامی دوره‌های تحصیلی مناطق دشتخاک و سربنان از توابع این شهرستان به علت برودت هوا و یخ زدگی معابر خبر داد و تاکید کرد: با توجه به تعطیلی مدارس متوسطه دوم در برخی از مناطق امتحانات نهایی در موعد مقرر برگزار می‌شود.

کاهش محسوس دما در استان کرمان

حمیده حبیبی رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان نیز با بیان اینکه امروز ادامه فعالیت سامانه بارشی روز قبل را در استان داریم، اظهار داشت: البته فعالیت امروز این سامانه در کرمان با شدت کمتری است و این سامانه امروز از استان کرمان خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با خروج این سامانه از استان کاهش محسوس دما برای اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود، افزود: پدیده مه‌گرفتگی در نیمه شب امشب و صبح فردا در بیشتر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان با بیان اینکه کاهش محسوس دما در استان چند روز ادامه دارد، گفت: این کاهش دما در مناطق جنوبی استان کرمان با احتمال خسارت سرما به برخی از محصولات همراه است و توصیه می‌شود کشاورزان تمهیدات لازم ا برای کاهش خسارت سرما به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به بارش برف در برخی از مناطق استان، بیان کرد: در این شرایط جوی، لغزندگی معابر در مسیرهای کوهستانی و جاده‌های برف‌گیر استان برای روزهای آینده دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/511/ن

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 969505

مهمترین اخبار ایران و جهان: