نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 08:23

احتمال اقدام تلافی جویانه روسیه علیه آلمان درصورت توقیف دارایی‌ها

رئیس دومای دولتی روسیه هشدار داد که اقدام پیشنهادی آلمان برای مصادره وجوه و اموال این کشور و انتقال آنها به اوکراین ممکن است یک رویه خطرناکی در حقوق بین الملل ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه هشدار داد که اقدام پیشنهادی آلمان برای مصادره وجوه و اموال این کشور و انتقال آنها به اوکراین ممکن است یک رویه خطرناکی در حقوق بین الملل ایجاد کند.

ولودین روز پنجشنبه در پستی در کانال رسمی تلگرام خود نوشت که این اقدام مغایر با قوانین بین المللی است و ممکن است سایر کشورها را به اقدامات مشابه سوق دهد.

ولودین هشدار داد: آنها قصد دارند دارایی های روسیه را برای بازسازی اوکراین مصادره کنند... این روندی را آغاز می کند که در آن، همه کشورها قوانین بین المللی را نادیده می گیرند و آنچه را که مناسب می بینند به صلاحدید خود اتخاذ می کنند.

این مقام روسیه در ادامه تأکید کرد که رهبر دولت آلمان باید از تاریخ کشور خود درس بگیرد و به یاد بیاورد که "تلاش‌ها برای دست اندازی به اموال شخص دیگر به چه صورتی پایان یافت."

ولودین تاکید کرد که در صورت توقیف منابع مالی روسیه، این کشور حق خواهد داشت که اقدامات مشابهی را علیه آلمان اتخاذ کند.

وی گفت: ما اکنون در واقعیت دیگری زندگی می کنیم: نه تنها بر اساس منشور سازمان ملل، بلکه بر اساس سوابق (تاریخی). هیچ تصمیم یک جانبه ای وجود ندارد، قوانین باید برای همه یکسان باشد. در مورد تصرف پول و اموال هم همینطور است. پس از اتخاذ چنین تصمیمی، ما حق داریم اقدامات مشابهی را علیه دارایی های آلمان و سایر کشورها انجام دهیم.

بر اساس این گزارش، مدتی است که ایده توقیف دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به بازسازی اوکراین در اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفته است.

بلومبرگ در گزارش اخیر خود تأکید کرد که برلین مذاکرات در مورد این اقدام بحث برانگیز را تشدید کرده و در حال بررسی گزینه مصادره دارایی‌های دلخواه است به شکلی که تنها وجوه افرادی مصادره شود که دخالت آنها در عملیات نظامی اوکراین ثابت شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 959405

مهمترین اخبار ایران و جهان: