نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 13:15

عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان زنجان رایگان شد

معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد در کتابخانه های عمومی استان زنجان همزمان با دهه مبارک فجر و آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خبر داد.

حسین رحمانی‌زاده، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با شعار «ایران؛ سرزمین فرهنگ و کتاب» به استقبال جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می‌روند.
 معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: طرح سراسری عضویت رایگان و همچنین بخشودگی جرایم دیرکرد در تمام کتابخانه‌های عمومی یکی از برنامه‌هایی است که از ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال جاری انجام می شود.
وی با اشاره به آغاز اجرای این طرح در زنجان گفت: عضویت رایگان در دهه فجر امسال به دو صورت امکان‌پذیر است که در مرحله نخست علاقمندان برای استفاده از این طرح و عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی می‌توانند در بازه زمانی دهه فجر به کتابخانه مورد نظر خود به صورت حضوری مراجعه کنند و عضو شوند.
رحمانی‌زاده اضافه کرد: همچنین کسانی که امکان مراجعه حضوری در زمان مقرر را ندارند می‌توانند ابتدا به پورتال کتابخانه‌های عمومی به نشانی samanpl.ir  مراجعه و کد عضویت رایگان را که در بالای صفحه، سمت چپ مشخص شده است، دریافت و پس از دریافت کد تخفیف، فرد به کتابخانه مورد نظرشان مراجعه و مراحل نهایی تکمیل عضویت توسط کتابداران برای آنها صورت می‌گیرد.
 معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه استفاده از کد عضویت رایگان ویژه دهه فجر تا پایان بهمن ماه معتبر است، افزود: علاقمندان در این مدت فرصت دارند که با دریافت کد عضویت رایگان و مراجعه به کتابخانه مورد نظر کارت عضویت خود را برای مدت یک سال دریافت کنند.
وی همچنین به طرح بخشودگی جرایم دیر کرد اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح نیز اعضایی که کتاب به امانت برده‌اند اما با گذشت زمان تعیین‌شده کتاب‌ها را به کتابخانه عودت نداده‌اند، می‌توانند با مراجعه به کتابخانه و تحویل کتاب‌ها از بخشودگی کامل جریمه بهره‌مند شوند.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1016693

مهمترین اخبار ایران و جهان: