نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 11:11

انجام فرآیند شناسایی قانونی کودکستان‌ها از طریق سامانه تطبیق

اردبیل - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: فرآیند شناسایی قانونی کودکستان‌های تحت پوشش آموزش و پرورش استان از طریق سامانه تطبیق کودکستان‌ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری صبح پنجشنبه در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر ساماندهی امور اجرایی کودکستان‌های استان اردبیل اظهار کرد: کودکستان‌ها مکانی برای آموزش زیست، چگونه زیستن و باهم زیستن است.

وی خاطرنشان کرد: در این مکان‌ها کودکان در کنار هم یاد می‌گیرند مهارت اجتماعی، زیستی و رفتاری را به درستی سرلوحه کارهایشان قرار داده و با ایجاد رابطه درست در مسیر زندگی بهتر گام بردارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل فعالیت قانونی کودکستان‌ها را در اردبیل یادآور شد و بیان کرد: فرآیند شناسایی قانونی کودکستان‌های تحت پوشش آموزش و پرورش استان از طریق سامانه تطبیق کودکستان‌ها با جدیت پیگیری شده و تمام دستورالعمل‌ها در این زمینه به درستی اجرا می‌شود.

در این جلسه معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل نیز اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مربیان کودکستان‌ها و مراکز پیش دبستانی به صورت حضوری و مجازی برنامه‌ریزی شده و تاکنون یک هزار و ۲۷۵ نفر در این کارگاه‌ها شرکت کرده اند.

وحید خدابنده با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در زمینه فرآیند تطبیق کودکستان‌ها گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۷۱ مرکز در سامانه تطبیق اقدام به ثبت مدارک کرده اند که ۴۱ مورد از آنها از طریق گزینش به تعلیم و تربیت کودکان استان معرفی شده تا فرآیند صدور مجوز آنان تکمیل شود.

وی افزود: با ابلاغ اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از اول بهمن ماه شروع شده و در این فرآیند مؤسسان، مدیران کودکستان‌ها و اولیا می‌توانند از طریق سامانه نسبت به نوبت‌گیری و سنجش نوآموزان اقدامات لازم را انجام دهند.

خدابنده برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی در حوزه کودکستان‌ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: برنامه‌ریزی منظم در اجرای کارگاه‌های توانمندسازی مربیان از اهداف اصلی تعلیم و تربیت کودکان است که با اجرای صحیح این فرآیند بخش عمده‌ای از توانمندسازی مؤسسان، مدیران و مربیان دوره پیش دبستانی صورت می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1014505

مهمترین اخبار ایران و جهان: