نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 15:27

فیصل بن فرحان در بغداد: عراق و عربستان سعودی روابط خود را گسترش می‌دهند

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی با ورود به بغداد در کنفرانس خبری مشترک با «فؤاد حسین» همتای عراقی خود حضور یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی،پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در یک سفر رسمی وارد عراق شد و پس از گفت‌و‌گو با فؤاد حسین در کنفرانس خبری مشترک با او شرکت کرد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، «فؤاد حسین» در این نشست خبری به خبرنگاران گفت که همکاری مستمری در حوزه‌های امنیتی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر با عربستان سعودی وجود دارد. 

فؤاد حسین در این نشست عراق و عربستان سعودی همکاری‌های جدید در حوزه تجاری دارند و عراق در پی آن است تا نقش بارزی در کاهش تنش‌های منطقه‌ای ایفا کند.

وزیر خارجه عراق همچنین گفت که در گفت‌و‌گو با فؤاد حسین با او در خصوص شورای هماهنگی عراق و عربستان رایزنی کرده است و عربستان سعودی آماده سرمایه‌گذاری در عراق است. 

در مقابل فیصل بن فرحان نیز با بیان اینکه عراق نقش مهمی در منطقه دارد، گفت که ریاض و بغداد در پی گسترش هرچه بیشتر روابط و همکاری‌های خود هستند و تحولات خوبی در رابطه با تعاملات اقتصادی عربستان سعودی و عراق ایجاد شده است.

او افزود: «عربستان سعودی از تلاش‌های دولت عراق در راستای شکوفایی اقتصادی و تلاش برای توسعه کشور از طریق هماهنگی‌های مشترک حمایت می‌کند».

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1015149

مهمترین اخبار ایران و جهان: