نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 16:18

شهید سلیمانی به تنهایی یک ملت بود

میامی- امام جمعه میامی ضمن اشاره به نزدیکی ایام شهادت شهید سلیمانی، گفت: این شهید بزرگوار به تنهایی یک ملت بود و اگر مجاهدت‌های ایشان و یارانش نبود، شاید داعش وارد ایران می‌شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع همراه با اجتماع پرشور مردم به مناسبت ۹ دی، با بیان اینکه بزرگترین خدمت در جامعه امروز رسیدن به امورات مردم است، ابراز کرد: هر کسی در دنیا مسئولیتی دارد، در روز قیامت که به یوم الحسرت نیز معروف است باید پاسخگو باشد لذا می‌بایست یا با انجام وظیفه خود در پیشگاه خداوند روسفید باشیم.

وی با بیان اینکه هر کس وظایف خود را به خوبی انجام دهد مهمان اولیای خدا خواهد بود، افزود: باید به گونه‌ای عمل کنیم که در درگاه خدا شرمنده نباشیم.

امام جمعه میامی در دومین بخش از سخنان خود با بیان اینکه ولایت فقیه سرآمد در همه بخش‌ها است، تاکید کرد: علامه حسن زاده کلامی دارند که می‌فرمایند گوشه به دهان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشید چرا که گوش ایشان به دهان امام زمان (عج) است. لذا از سخنان این دست بزرگان در می‌یابیم که اگر ولایت را کنار گذاشتیم، در واقع کوتاهی کرده‌ایم.

عزیزی با اشاره به حضور پرشور مردم بعد از فتنه ۸۸ در روز ۹ دی و شکست توطئه‌های دشمنان بیان کرد: یاری رسانی انقلاب و ولی فقیه مهمترین رسالت‌ها در فتنه‌ها است.

وی با بیان اینکه خیلی از سران کشور در فتنه‌های اخیر مردود شدند، افزود: در فتنه‌ها، بسیاری از خواص رهبر معظم انقلاب اسلامی را یاری نرساندند همچنین برخی مسئولان ما هم بودند که معظم له را یاری نکردند لذا این افراد ضربه سنگینی به بدنه اسلام وارد می‌کنند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه مسئولان باید دست مردم را ببوسند که در شرایط دشوار و سخت، در بزنگاه‌ها، همواره در صحنه هستند، تاکید کرد: مردم ما تمام هستی خود را پای انقلاب گذارده‌اند مردمی که هزاران شهید را تقدیم انقلاب کردند و امروز هم شاهد هستیم که در سالگرد ۹ دی بازهم در میدان حاضر آمده‌اند تا به دشمنان بگویند که اهل بصیرت هستند

عزیزی ضمن اشاره به ایام شهادت شهید سلیمانی، ایشان را معجزه انقلاب اسلام دانست و بیان کرد: شهید سلیمانی به تنهایی یک ملت بود.

وی با بیان اینکه داعش به نزدیکی ایران رسیده بود اما با تفکرات شهید سلیمانی راه به جایی نبردند، تاکید کرد: اگر شهید سلیمانی و یارانش نبودند شاید داعش در ایران بود لذا از جمله کسانی که در روز قیامت شفاعت می‌کند مقام شهید و سرآمد آنها شهید سلیمانی است.

امام جمعه میامی با بیان اینکه ما منتظر انتقام از قاتلان شهید سلیمانی هستیم، گفت: امروز باید سیره این شهید به مثابه الگوی جوانان تبیین شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 944105

مهمترین اخبار ایران و جهان: