نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 22:17

گاز سالن‌های ورزشی استان قزوین تا اطلاع ثانوی قطع شد

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: در راستای پایدارسازی شبکه گازرسانی و جلوگیری از افت فشار گاز در اقصی‌نقاط استان قزوین گاز سالن‌های ورزشی تا اطلاع ثانوی در استان قزوین قطع شده است.

علی حجتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه از امروز محدودیت‌های جدی برای مصرف گاز صنایع در استان قزوین اعمال شده است، اظهار داشت: در این میان فقط صنایع تولیدکننده دارو و محصولات غذایی با محدودیت روبه‌رو نشدند و مصرف گاز در سایر صنایع تنها به تأمین گرمایش جزئی برای فعالیت بخش‌هایی مانند کوره‌ها محدود شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به مصرف زیاد و بی‌ضابطه گاز در سالن‌های ورزشی دولتی و خصوصی و در راستای پایدارسازی شبکه گازرسانی و جلوگیری از افت فشار گاز در اقصی‌نقاط استان قزوین گاز سالن‌های ورزشی تا اطلاع ثانوی در استان قزوین قطع شده است.

حجتی‌پور همچنین از قطع گاز مجتمع‌های تجاری بین ساعت‌های 18 تا 9 صبح خبر داد و گفت: در حال حاضر بیشترین همراهی برای کاهش مصرف گاز و پایدار ماندن شبکه گازرسانی از سوی صنایع انجام می‌شود و انتظار ما از مردم این است که با کاهش دمای خانه‌های خود و جلوگیری از هدر رفتن دما به کاهش بیشتر مصرف گاز کمک کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش زیادی از دمای واحدهای مسکونی به واسطه کانال‌های کولر و پنجره‌های غیراستاندارد به هدر می‌رود که پیشنهاد ما به هم‌استانی‌ها این است که با استفاده از نایلون ساده درب کانال‌های کولر را مسدود کرده و به این ترتیب دمای محیط خانه را حفظ کرده و جلوی هدررفت گاز از این طریق را بگیرند.

حجتی‌پور یادآور شد: در 24 ساعت اخیر 12 میلیون و 200 هزار متر مکعب گاز در استان قزوین مصرف شد که نسبت به روز ماقبل 2 درصد کاهش یافته است و اگر همراهی مردم در بخش خانگی بیشتر شود، باز هم میزان کاهش مصرف گاز بیشتر می‌شود.

وی افزود: در ضمن به ازای هر یک‌ درصد کاهش مصرف گاز هر مشترک خانگی نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد گازبهای او کاهش خواهد یافت و این کار با اجرای تمهیداتی مانند بستن کانال کولر و پوشاندن پنجره‌ها به راحتی انجام‌ شدنی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 985505

مهمترین اخبار ایران و جهان: