نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 15:47

واکنش حماس به جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین

جنبش مقاومت اسلامی حماس جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین که منجر به شهادت ۹ فلسطینی شد را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «اسماعیل هنیه»رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز به یورش نظامیان صهیونیستی به اردوگاه جنین واکنش نشان داد و گفت: مقاومت در کرانه باختری در حال افزایش و تقویت مستمر است و به عرصه درگیری با طرح صهیونیستی تبدیل شده است. رژیم صهیونیستی هرگز نخواهد توانست  نفوذ  خود را در  کرانه باختری گسترش دهد و روحیه مقاومت را  در هم شکند.

وی در ادامه تاکید کرد: آنچه در کرانه باختری اتفاق  می‌افتد، بسیار بزرگ‌تر  از آن چیزی است که شاهدش هستیم و این تصمیم گروه‌های مقاومت است. نبرد با رژیم اشغالگر صهیونیستی  در کرانه باختری ، نوار غزه  و قدس اشغالی به حالت انفجار گسترده خواهد رسید.

«صالح العاروری» معاون دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به  یورش امروز رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین و شهادت  9 فلسطینی و مجروح شدن  20 نفر  واکنش نشان داد.

صالح العاروری  اعلام کرد: رژیم اشغالگر بهای جنایت امروز در اردوگاه جنین پرداخت خواهد کرد و پاسخ مقاومت به تاخیر نخواهد افتاد.

وی در دامه افزود: اراده ملت و مقاومت فلسطین  قوی‌تر  از جنایت رژیم اشغالگر صهیونیستی است. جنین و کرانه باختری و ساکنان آن شکست‌ناپذیر باقی خواهند ماند و این هدف قرار دادن‌ها تنها بر قدرت و عزم آن برای مقابله خواهد افزود.

 

صالح العاروری مقاومت را به مقابله با ر ژیم صهیونیستی  در تمامی مناطق کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی فراخواند.

  نظامیان رژیم صهیونیستی  به اردوگاه جنین یورش بردند و 9 فلسطینی را به شهادت رساندند  و در این حملات تا کنون حداقل  20 فلسطینی  مجروح شدند و حال چهار نفر آنها وخیم است.

با شهادت شهدای جنین امروز تعداد شهدای اردوگاه جنین از ابتدای سال جاری تاکنون به 19 نفر رسیده است.

تعدادی از فلسطینیان بستری در بیمارستان اردوگاه جنین بر اثر شلیک گاز اشک آور توسط نظامیان صهیونیست به داخل این بیمارستان دچار حالت خفگی شدند.

همزمان با درگیری مسلحانه شدید مبارزان مقاومت با اشغالگران رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین، صهیونیست‌ها برق این اردوگاه را قطع کردند. این درحالی است که  تعدادی از تک‌تیراندازان اسرائیلی روی پشت بام برخی خانه‌ها در اردوگاه جنین مستقر شده و به سمت فلسطینیان تیراندازی می‌کنند.

به دنبال جنایت‌های بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در جنین گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه جلسه‌ای اضطراری برگزار کردند.

گروه‌های فلسطینی در تمامی استان‌های کرانه باختری خواستار اعتصاب عمومی و تعطیلی تمامی مغازه‌ها و بازارها در همبستگی با اردوگاه جنین شده‌اند. همزمان چندین گروه امدادی و پزشکی از نابلس راهی جنین شده‌اند.

شبکه 14 رژیم صهیونیستی فاش کرد که نظامیان  اسرائیلی به دلیل حوادث جاری در اردوگاه جنین  وضعیت آماده‌ باش اعلام کردند.

منابع مختلف اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از نگرانی و ترس  پاسخ احتمالی مقاومت غزه به جنایت امروز در اردوگاه جنین، سامانه گنبد آهنین را در مرزهای جنوبی سرزمین‌های اشغالی فعال کرده است.

سرزمین‌های اشغالی طی روزهای اخیر شاهد افزایش شدت خشونت و توسعه دامنه عملیات‌های نظامی صهیونیست‌ها در چند شهر و روستا بوده است. نظامیان صهیونیست در این عملیات‌ها با اعمال خشونت‌های افراطی شماری از شهروندان فلسطینی را به شهادت رسانده یا مجروح کردند و ده‌ها نفر را نیز بازداشت کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 999505

مهمترین اخبار ایران و جهان: