نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 17:35

دومین سازمان امدادرسان بین‌المللی فعالیت‌هایش را در افغانستان از سرگرفت

پس از سازمان «نجات کودکان»، سازمان امدادرسان «CARE» نیز از آغاز مجدد فعالیت‌هایش در افغانستان خبرداد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سازمان امدادرسان «CARE» در اطلاعیه‌ای اعلام کرد کارکنان این سازمان، به شمول نیروهای زن، فعالیت‌های بشردوستانه و ارائه کمک به مردم در افغانستان را از سرمی‌گیرند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، این سازمان از وزارت بهداشت موقت طالبان اطمینان‌های لازم را کسب کرده است و از این به بعد کارمندان زن CARE نیز به صورت ایمن و بدون محدودیت می‌توانند نقش‌های حمایتی و اجتماعی خود را انجام دهند؛ بدین ترتیب این سازمان فعالیت‌های بهداشتی و تغذیه‌ای خود را در افغانستان از سر خواهد گرفت.

این سازمان در واکنش به تصمیم 24 دسامبر دولت موقت طالبان مبنی بر ممنوعیت کار زنان برای سازمان‌های غیردولتی در افغانستان، فعالیت‌های خود را در این کشور متوقف کرده بود.

اطلاعیه تأکید می‌کند: همکاران زن بخش مهمی از سازمان ما هستند و ما نمی‌توانیم بدون آن‌ها به نیازها در افغانستان پاسخی اصولی ارائه کنیم، بنابراین با توجه به دامنه بحران انسانی جاری در افغانستان، از این فرصت برای از سرگیری کمک‌های بهداشتی و تغذیه‌ای خود استقبال می‌کنیم.

این سازمان کمک‌رسان با ابراز امیدواری برای لغو ممنوعیت کار زنان در شرکت‌های غیردولتی ادامه داد: ما در عین حال به دنبال راه‌هایی برای پیشرفت به سویی هستیم که به نیروهای زن و مرد اجازه داده شود تلاش‌های نجات بخش - به ویژه برای زنان و دختران افغان - را در همه بخش‌ها فراهم کنند.

CARE از سال 1961 در افغانستان کار می‌کند و 30 تیم سیار بهداشتی را در 7 ولایت این کشور اداره می‌کند.

پیش از این نیز «دیوید رایت»، مدیر ارشد عملیاتی سازمان نجات کودکان در اطلاعیه‌ای از شروع مجدد برخی از فعالیت‌های این سازمان از جمله کمک‌های بهداشتی، تغذیه‌ای و برخی خدمات آموزشی خبر داده بود.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 983049

مهمترین اخبار ایران و جهان: