نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 17:56

ادبیات می تواند فرهنگ ایثار را در جامعه نهادینه کند

شیراز- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: شعر باید در خدمت ایجاد انگیزه برای نسل‌های آینده باشد تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام بعد از ظهر دوشنبه در آئین اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت بیان کرد: دهه فجر گسترش دهنده نور در جامعه بود و شعر دفاع مقدس نیز پیام آور شهدا است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: حرفی که شهدا برای جهان داشتند حرف بزرگی بود و باید در قالب ادبیات و هنر این فرهنگ منتقل شود.

آیت الله دژکام متذکر شد: زمانی تلاش این بود که نام شهید در اشعار شاعران بیاید اما مطالبه عمومی چیز دیگری است و مردم علاقه مند هستند تا پیام شهدا در قالب هنر و شعر آورده شود تا حماسه‌های این افراد در تاریخ فرهنگ و ادب ثبت شود.

وی یادآور شد: شعر در خدمت ایجاد انگیزه برای نسل‌های آینده باید باشد تا بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کرد و به سمت توسعه و نشر اینگونه آثار گام برداشت.

به گفته امام جمعه شیراز برگزاری جلسات نقد ادبی نیز می‌تواند نقش ویژه ای در بهبود و توسعه یافتگی آثار تولید شده در حوزه شعر دفاع مقدس داشته باشد.

آیت الله دژکام متذکر شد: برخی احساس می‌کنند باید انحصار در فنون شعری داشته باشند اما آثار هنری هیچ وقت دارای انحصار نبوده بلکه باید این مفاهیم ادبی در تمامی شاخه‌های هنری مورد استفاده قرار بگیرد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: شعر مربوط به دفاع مقدس باید به حدی برسد که جهانیان نیازمند این فصل از ادبیات ایران باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1008305

مهمترین اخبار ایران و جهان: