نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 13:11

جام جهانی باشگاه‌ها در تقویم اتحادیه جهانی کشتی نیست

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره لغو میزبانی این باشگاه در مسابقات جام جهانی باشگاه‌های کشتی توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان امروز چهارشنبه در جلسه مجمع فدراسیون هندبال حضور یافت. وی در حاشیه این مجمع دقایقی پاسخگوی سئوالات خبرنگاران بود.

ساکت ابتدا در خصوص لغو مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان که قرار بود به میزبانی سپاهان برگزار بشود، گفت: تفاهمنامه ای با فدراسیون کشتی به عنوان جام جهانی باشگاه‌ها مطرح بود. بعد از اینکه از فدراسیون کشتی مطالبه آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را داشتیم متوجه شدیم چنین چیزی در تقویم اتحادیه کشتی وجود ندارد. پس از آن عنوان این مسابقات تبدیل به سپاهان کاپ شد که مدنظرمان نبود. آن تاریخ با مسابقاتی که در مصر برگزار می‌شد، همپوشانی داشت و کشتی گیران شایسته نمی‌توانستند بیایند. همه چیز دست به دست هم داد که انصرافمان را اعلام کنیم بخصوص که گفته بودند جام باشگاه‌های جهان است ولی بعد از آن متوجه شدیم در اتحادیه جهانی چنین رویدادی نیست.

وی در خصوص مجمع هندبال و رویکرد سپاهان در این رشته تاکید کرد: رویکرد و موفقیت‌های اخیر هندبال حاصل زحمات و تلاش خانواده این رشته بوده است؛ از وزارت ورزش و فدراسیون گرفته تا هیات‌های استانی و باشگاه‌ها. امروز شاهد برگزاری یک مجمع متحد و همدل بودیم. سپاهان یک باشگاه ورزشی است و رشته‌های مختلفی دارد. به همین جهت ما هم در مجامع مختلف حضور می‌یابیم. این یکی از بهترین مجامع بوده است. رویکردمان در هندبال این است که با نگاه مساوی هندبال را بین مردان و زنان در حوزه‌های مختلف گسترش بدهیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره جام باشگاه‌های هندبال آسیا یادآور شد: سپاهان در اصفهان میزبان مسابقات جام باشگاه‌های آسیا است. با زحمت فدراسیون این میزبانی پس از سال‌ها گرفته شده است. ۱۲ کشور شرکت می‌کنند. تلاش می‌کنیم حضور پرقدرت و سازمان یافته‌ای داشته باشیم.

ساکت همچنین در واکنش به احتمال حضور ژوزه مورایس سرمربی این باشگاه در تیم ملی فوتبال گفت: در مورد فوتبال، سخنگوی فدراسیون صحبت خواهد کرد. باشگاه سپاهان نامه رسمی به فدراسیون داده است که به هیچ وجه با چنین چیزی هماهنگ نیست!

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066093

مهمترین اخبار ایران و جهان: