نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 20:11

سنقر و کلیایی نیازمند احداث صنایع تبدیلی کشاورزی است

کرمانشاه- فرماندار سنقر و کلیایی با اشاره به تولیدات گسترده محصولات کشاورزی در شهرستان، گفت: سنقر و کلیایی نیازمند احداث صنایع تبدیلی کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قربانی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان سنقر و کلیایی که با حضور استاندار کرمانشاه و معاونین استاندار و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: سنقر و کلیایی یکی از شهرهای مهم استان محسوب می‌شود که مردم این دیار بیش از ۴۰۰ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی سنقر و کلیایی، افزود: نخود، گندم و تخمه آفتابگردان از مهمترین تولیدات کشاورزی شهرستان است که تبدیل اراضی دیم به آبی و ایجاد صنایع تبدیلی باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار سنقر و کلیایی با اشاره به وضعیت راه‌های شهرستان، تصریح کرد: سنقر و کلیایی بعد از کرمانشاه با ۷۷۳ کیلومتر دارای بیشترین راه روستایی است که ۱۳۰ کیلومتر آن را راه خاکی تشکیل می‌دهد.

قربانی بیان کرد: سنقر در مسیر سه استان کرمانشاه، همدان و کردستان قرار دارد و احداث بزرگراه سنقر و بیستون مطالبه اصلی مردم شهرستان است.

وی ادامه داد: سنقر در سال آبی امسال ۳۱۱ میلیمتر بارش داشته که ۴۱۸ میلیمتر میانگین بارش‌ها در شهرستان است و با احداث تصفیه خانه می‌توانیم مشکلات را کاهش دهیم و سال گذشته ۵۰ روستا به صورت سیار آبرسانی شدند.

فرماندار سنقر اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب سنقر اگر راه اندازی شود با پساب فاضلاب می‌توانیم صنایع را پاسخگو باشیم.

قربانی عنوان کرد: ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده در سنقر با زیرساخت‌های لازم در اختیار داریم که پیشنهاد می‌شود این اراضی در اختیار بنیاد مسکن برای نهضت ملی مسکن قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271605

مهمترین اخبار ایران و جهان: