نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 17:39

گربیچ: ایران برای برگشت به بازی تلاش زیادی کرد/ حتی وقتی پیش بودیم، احساس پیروزی نداشتم

سرمربی تیم ملی والیبال لهستان با بیان اینکه ایران برای برگشت به بازی تلاش زیادی کرد، گفت:  زمان آن رسیده که فدراسیون والیبال ایران، دسترنج کارهایی که در گذشته انجام داده است را جمع‌آوری کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در سومین روز رقابت‌های هفته نخست لیگ ملت‌ها دو تیم ایران و لهستان در سالن گایشی ناگویای ژاپن به مصاف هم رفتند و در این دیدار (پنج‌شنبه 18 خرداد) ملی‌پوشان کشورمان سه بر دو مغلوب حریف شدند.

نیکولا گربیچ، سرمربی تیم ملی والیبال لهستان پس از این مسابقه اظهار کرد: توقع چنین دیداری را داشتم. همانگونه که پیشتر هم گفته بودم انتظار عملکرد متفاوت‌تری از ایران در این بازی نسبت به ژاپن داشتم. نمی‌دانم که آیا بازی مقابل تیم‌هایی مثل لهستان و آمریکا برای ایران متفاوت است یا خیر اما هر وقت که برابر این تیم‌ها قرار می‌گیرند والیبال متفاوتی نسبت به همیشه ارائه می‌دهند.

سرمربی تیم ملی والیبال لهستان در ادامه با تاکید بر این که ایرانی‌ها بهترین خودشان را به نمایش گذاشتند، افزود: بازیکنان تیمم را برای این موضوع آماده کرده بودم اما این که توصیه‌ها در تمرین پیاده‌ شوند، آسان نیست.

گربیچ ادامه داد: دو ست ابتدایی برای تیم ملی والیبال لهستان بسیار دشوار بود. با وجود اینکه در امتیازات برتری داشتیم اما ایران برای برگشت به بازی بسیار تلاش می‌کرد. از بیرون که به بازی نگاه می‌کردم پیروزی در ست‌ها برایم قابل پیش‌بینی نبود. حتی وقتی در امتیازات پیش بودیم، احساس پیروزی نداشتم. از ست سوم به بعد موفق شدیم انرژی درون تیم را عوض کنیم و تمرکز بیشتری داشته باشیم. تازه از این ست شروع به ارائه والیبال بهتری کردیم.

وی خاطر نشان کرد: ایران یکی از کشورهایی است که فدراسیون آن روی بازیکنان جوان سرمایه‌گذاری می‌کند و این یک سرمایه‌گذاری برای آینده است. ایران بازیکنان بسیار خوبی دارد ولی استعدادهای جوان از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند. این موضوع فقط در مورد یک یا دو نفر از این بازیکنان جوان صدق نمی‌کند و همه آن‌ها همینگونه هستند. این کیفیت بازی یک شبه صورت نمی‌گیرد.

سرمربی پیشین تیم ملی صربستان گفت: در لهستان نیز بازیکنان جوان با کیفیتی حضور دارند که یک شبه به این مرحله نرسیده‌اند. این سرمایه‌گذاری از بیش از ده سال پیش صورت گرفته است و پس از آن باید منتظر بمانید تا نتیجه را مشاهده کنید. این سرمایه‌گذاری به هیچ وجه آسان نیست. زمان آن رسیده که فدراسیون والیبال ایران، دست رنج کارهایی که در گذشته انجام داده است را جمع‌آوری کند. مطمئنم که در آینده نیز ایرانی‌ها تیمی خوب خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1271505

مهمترین اخبار ایران و جهان: