نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 11:06

مسؤولان باید زمینه‌های اشتغال و ازدواج جوانان را فرهم کنند

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه گفت: مسؤولان باید با اولویت، شرایط اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم نمایند تا جامعه به ثبات عاطفی و اجتماعی برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه امروز در مراسم اختتامیه دوره های تخصصی مشاوران خانواده (ازدواج درمانی تربیت کودک و نوجوان)که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، از تربیت به عنوان اساس اسلام یاد شد.

وی گفت: کلیات اسلام به اهمیت تربیت و آموزش فرزندان شایسته توصیه های فراوان دارد و روایات متعددی از حضرات معصومین (علیهم‌السلام) پیرامون تربیت وجود دارد که یقیناً در هیچ دین و مکتبی این فراوانی وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به آیات قرآنی پیرامون اهمیت تربیت و ازدواج اظهار داشت: اهمیت تربیت آنقدر در اسلام بالاست که هزار مرتبه کلمه تربیت و مشتقات آن در قرآن ذکر شده و در سوره مبارکه حمد «رب العالمین» وجود دارد.

وی اذعان داشت: امام راحل با پشتیبانی تربیت اسلامی و قرآنی توانست موقعیت بی بدیل انقلاب را رقم بزند، و تمام شاگردان و شیفتگان امام راحل عاشق تربیت امام راحل بودند. 

این استاد برجسته حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: کلیات تربیت را اسلام، قرآن و حضرات معصومین (علیهم‌السلام) برای ما بیان فرموده و تشریح کردند، لذا هر چه در امتداد تربیت گفته می شود دنبال همان تربیت اسلام است که به حسب زمان جزئیات آن فرق کرده است.

آیت الله علما افزود: فطرت پاک الهی ما که بر اساس دستورات اسلام است و خداوند کلیات را از طریق قرآن و ادیان آسمانی بیان فرموده و لذا گاهی انسان در مسیر زندگی دچار اشتباه می شود، اما اصل و هدف همان تربیت آسمانی است.

وی با یادآری اهمیت فطرت انسان که منبعث از خداوند است گفت: واقعیات انسان که اساس فطرت است را نمی توان عوض کرد و اصل همان است که اسلام فرموده زیرا اصل اسلام تربیت انسان بر مدار آموزه های الهی است. لذا ما باید تکلیفمان را انجام دهیم خداوند خود سامان خواهد بخشید و مهمترین بخش های زندگی مدیریتی ما باید ادای وظیفه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اذعان داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیست و چهار مورد پیرامون سبک زندگی اسلامی ایرانی توصیه دارند و باید بر این اصل استوار همه ما پایبند باشیم و بتوانیم با این توصیه های ارزشمند و پاک اسلام را معرفی نماییم.زیرا سرمایه بزرگ و بی بدیل همه ما اسلام است که هیچ دین و مذهبی ندارد، لذا مسئولان باید با اولویت، شرایط اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم نمایند تا جامعه به ثبات عاطفی و اجتماعی برسد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1265249

مهمترین اخبار ایران و جهان: