نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 10:41

اشتغال یک‌هزار و ۱۲۷ نفر از زندانیان استان سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه دستگاه قضایی پشتیبان تولید است، گفت: در همین راستا زمینه اشتغال و بازپروری صحیح تعداد یک‌هزار و ۱۲۷ نفر از زندانیان این استان در سال ۱۴۰۱ فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان حمایت مؤثر از اشتغال و کارآفرینی را از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان عنوان کرد و گفت: در همین راستا اشتغال زندانیان و بازپروری صحیح تعداد یک هزار و ۱۲۷ نفر از زندانیان استان سمنان در سال ۱۴۰۱ فراهم شد.

وی اضافه کرد: سیاست‌های مدونی در دادگستری کل استان سمنان برای مولدسازی اشتغال از درون زندان و اعزام زندانی کارآفرین به بیرون از زندان در حال انجام بوده و کماکان ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال زندانیان را به عنوان یکی از دغدغه‌های دستگاه قضایی این استان برای رشد تولید و حفظ کرامت انسانی مددجویان دانست.

عبداللهی اظهار کرد: با سازو کارهای مشخص و برنامه‌ریزی‌های تعیینی، هدایت حرفه‌ای مددجویان دارای شرایط قانونی به بازار کار مبتنی پراستعداد و علاقه‌های شناسایی شده آنان صورت پذیرفته و در سال ۱۴۰۱ اشتغال زندانیان با رشد هفت درصدی به نسبت سال گذشته همراه بوده است.

وی از تعامل دستگاه قضایی با کارفرمایان و تولیدکنندگان برای اشتغال مددجویان گفت و ادامه داد: بسیاری از متصدیان نیک‌اندیش واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی برای جذب مددجویان مستعد و علاقه‌مند به کار با اختصاص شرایط حقوقی مناسب اعلام آمادگی کرده و یار صدیق دستگاه قضایی استان در حمایت از تولید و کارآفرینی به شمارمی آیند تا با مولدسازی زندان برای تأمین مایحتاج و مساعدت به چرخه اقتصاد جامعه پشتیبانی مؤثری انجام شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1204549

مهمترین اخبار ایران و جهان: