نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 12:34

تقدیر از اعضای گلستانی ناوگروه 86 نداجا با حضور استاندار گلستان

اعضای گلستانی ناوگروه 86 نداجا و خانواده‌های آنها با حضور استاندار گلستان تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مراسم تقدیر و تجلیلی از ۱۸ عضو گلستانی ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز با حضور استاندار گلستان در سالن شهید رجایی استانداری گلستان برگزار شد.

علاوه بر ۱۸ نفر از اعضای این ناوگروه، ناخدا یکم علی‌اصغر مظلومی فرمانده ناو افتخار آفرین مکران است که در این عملیات حضور داشته است.

استاندار گلستان در این مراسم اظهار کرد: این عزیزان موفق شدند در عرصه بین‌المللی افتخارآفرینی کنند.

علی‌محمد زنگانه بیان کرد: پشت سر گذاشتن سه طوفان سهمگین و انجام ماموریت دور دنیا به رخ کشیدن توانمندی‌های نظامی، فنی، علمی، ایمانی و وحدت ایران است.

وی اضافه کرد: تحریم گریزی و انزوا ناپذیری در این اقدام ارزشمند دریادلان نیروی دریایی برای جهانیان اثبات شد و پیام صلح و دوستی و اقتدار ایران اسلامی در این دریانوردی بی‌سابقه به جهان مخابره شد.

استاندار گلستان تصریح کرد: عنصر تحرک آفرین که باعث رقم زدن این موفقیت شده، تبعیت از ولایت و امام امت است.

زنگانه با اشاره به اینکه نیروی دریای ویترین یک کشور است، بیان کرد: این ماموریت یک نقطه عطف در تاریخ خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: ما با توکل و توسل بر خدا از تجهیزات و امکانات موجود با هوشمندی استفاده کردیم و توانستیم با تدابیر دقیق از طوفان‌ها عبور کنیم.

زنگانه تاکید کرد: نکته بعدی در این اقدام بزرگ توجه به این مسئله است که ناوشکن «دنا» در داخل کشور ساخته شده و توجه به این نکته که ما از مرحله ما می‌توانیم به ما توانستیم رسیدیم زیباترین واژه‌ای است که می‌تواند الگویی در عملکرد همه ما باشد.

گفتنی است، ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی «دنا» و ناوبندر «مکران» پس از ۸ ماه دریانوردی و طی بیش ۶۵ هزار کیلومتر مسیر دریایی که با هدف طی یک دور ۳۶۰ درجه دور کره زمین بود با پایان ماموریت خود در بندرعباس پهلو گرفت.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268093

مهمترین اخبار ایران و جهان: