نیوز سیتی!
02 مهر 1401 - 13:53

عقب ماندگی 8 ساله در اجرای سند بنیادین آموزش و پروش

مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش با اشاره به تشکیل قرارگاه اجرایی تحت نظارت وزیر آموزش‌ و پرورش برای نظارت بر روند اجرای سند تحول بنیادین اضافه کرد: در این چند مدت به اندازه سه سال در این سند پیشرفت داشتیم، اما همچنان هشت سال عقب هستیم. به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی پارسانیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش در حاشیه مراسم زنگ مهر و مقاومت و بازگشایی مدارس زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم تسریع حرکت در مسیر اجرایی شدن سند تحول بنیادین اظهار کرد: این سند تحول بنیادین قریب به ۱۱ سال قبل به تصویب رسیده و در این مدت زحمات زیادی برای اجرای آن صرف شده اما میزان پیشرفت و اجرای آن امیدبخش نبوده است. پارسانیامشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش با اشاره به تشکیل قرارگاه اجرایی تحت نظارت وزیر آموزش‌ و پرورش برای نظارت بر روند اجرای سند تحول بنیادین اضافه کرد: در این چند مدت به اندازه سه سال در این سند پیشرفت داشتیم، اما همچنان هشت سال عقب هستیم. این چندوی با اشاره به اینکه در این قرارگاه مجموعه نمایندگان ارگان‌ها و افراد گرد هم جمع شده و در راستای اجرای مصوبات سند تحول بنیادین، هماهنگ شوند، افزود: در این راستا معاونت‌های مختلف مثل معاونت ابتدایی، معاونت متوسطه، معاونت پرورشی، معاونت تربیت‌بدنی و سایر واحدهای موجود در وزارتخانه می‌توانند، هم‌افزایی کنند. پارسانیا با اشاره به دیگر دیگر اقدامات انجام شده در قالب سند تحویل بنیادین افزود: در گذشته روند فعالیت‌ها به این صورت بود که واحدها و دستگاه‌های موجود، به صورت سالانه از روند اقدامات خود گزارش تهیه می‌کردند و ارائه می‌دادند در صورتی که با توجه به سند تحول بنیادین، واحد و معاونت روند فعالیت سال پیش رو را در وزارتخانه مطرح کرده و این مجموعه اقداماتی که در آینده انجام خواهد شد، بحث و بررسی و اولویت‌ها تنظیم و کارشناسی می‌شود. پارسانیابه صورتوی افزود: دومین اقدام استخراج فعالیت‌ها از دل سند تحول بنیادین است و کار سوم نظارت و ارزیابی اجرای فعالیت‌ است، یعنی در صورتی که کاستی و سستی و یا خللی در اجرای امور و فعالیت‌ها وجود داشته باشد، بررسی و رسیدگی می‌شود و این نقطه کور و یا خللی بود که در این ۱۱ سال در سیستم نظارت وجود داشت. مشاور وزیر در اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه گفتمان‌سازی از دیگر اقدامات صورت گرفته در قالب سند تحول بنیادین است، اضافه کرد: در راستای این هدف معلم و مدیر و مدیرکل و نیروی اداری به طور کلی به یک تفسیر از سند و اجرای سند داشته باشند و هر شخصی به سلیقه خود اقدامی انجام ندهد. پارسانیا با اشاره به آخرین اقدام در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌و پرورش افزود: آخرین اقدام راه‌اندازی مدارس الگوی تحول با هدف ایجاد امید و انگیزه و الهام‌آفرین برای سایر مدارس منطقه است و به مرور این مدارس تکثیر خواهند شد و شاید مدت زمانی بین ۵ تا ۸ سال لازم باشد تا همه مدارس موجود در یک منطقه در مسیر سند تحول قرار گیرند. پارسانیاانتهای پیام/73005 انتهای
منبع: فارس
شناسه خبر: 754505

مهمترین اخبار ایران و جهان: