نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 17:00

دشمن دین مردم را هدف گرفته است / دین‌داری مردم عامل استحکام نظام

مشهد - آیت‌الله علم‌الهدی گفت: رهبر انقلاب اسلامی، ریشه قدرت نظام را «استحکام بنیه این نظام» دانستند که علت این استحکام در دین‌داری مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه چهارم فرودین‌ماه ۱۴۰۲ که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که فرمایشات رهبر انقلاب در روز نخست سال، رهنمودهایی حکیمانه و راهبردهای اساسی هم برای حرکت مسؤولان، هم برای مدیریت کشور و هم برای حمایت و عملیات مردمی بود، اظهار کرد: از زائران، مجاوران و مردم انقلابی مشهد که از سخنرانی مقام معظم رهبری استقبال ارزشمندی داشتند که در سال‌های گذشته سابقه نداشت، تشکر می‌کنم.

وی با بیان این‌که از دستگاه‌های اجرایی و خدماتی و نهادهای امنیتی که اجازه ایجاد اختلال امنیتی از سوی دشمن در این شهر را ندادند نیز تشکر می‌کنم، ادامه داد: البته یک عذرخواهی نیز از عزیزان زائر دارم که در این موقعیت و با احتیاطات و مراقبت‌هایی که باید در این چند روز انجام می‌گرفت و در مقام مراقبت برای شما عزیزان نیز به وجود آمد، اگر ناراحتی و کمبودی به وجود آمد، آن را به حساب مهمانداری امام رضا (ع) نگذارید و به حساب قصور و کسر ما خدامی که شاید نتوانستیم به خوبی میزبانی کنیم، بگذارید.

دشمن به دنبال تحول در نظام است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، به موضوع «تحول» به عنوان موضوع مورد توجه در بیانات نوروزی رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: امسال این امتیاز برای ما وجود دارد که در ماه رمضان، دعایی که در لحظه سال تحویل می‌خوانیم را در دعای هر روزه ماه رمضان تکرار می‌کنیم اما نکته‌ای که در کلام رهبری بود، این بود که اگر می‌خواهیم واقعأ تحول پیدا کنیم، باید به طرف تحول حرکت کنیم.

وی با بیان این‌که رهبر انقلاب یک قسم از تحول را تحولی دانستند که دشمن برای ما می‌خواهد، و آن، تحول در نظام است، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد این نظام و ولایت نباشد، جریان حاکمیت دین در این کشور نباشد زیرا می‌داند اگر حاکمیت دین بر جامعه وجود نداشته باشد، مردم با خواسته‌های نفسانی‌شان در جهت منافع استکبار و کشاندن ثروت آنان به طرف دشمن مدیریت می‌شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: دین از طریق «تقوا» می‌خواهد دلخواه مردم را کنترل کند اما اگر مردم در دلخواه و خودکامگی خود آزادی داشتند، تبدیل به سوژه بهره‌برداری دشمن می‌شوند از این رو، دشمن می‌خواهد حاکمیت و حکمرانی دینی در کشور وجود نداشته باشد.

دین‌داری مردم عامل استحکام نظام اسلامی

وی با اشاره به استقامت ۴۳ ساله مردم ایران پای انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در تحلیل خود، ریشه این مسئله را «استحکام بنیه این نظام» دانستند یعنی نظام اسلامی، نظام استخوان‌دار و با بنیه است زیرا ریشه این نظام در دین مردم است.

امام جمعه مشهد مقدس، نقش مردم در تقویت استحکام نظام اسلامی را اساسی توصیف کرد و گفت: هرچه اسلام و دین در جامعه ما مظاهر قوی‌تری داشته باشد، حلال و حرام خدا در زندگی ما حاکم شود و شما خواهر مسلمانِ مردآفرین، بیشتر حجابت را به دشمن نشان‌دهی و پایبندی خود را به دین ارائه دهی، بنیه این نظام محکم‌تر و قوی‌تر خواهد شد.

دشمن دین مردم را هدف گرفته است

وی بیان کرد: دشمن به جان، مال اقتصاد و آب و خاک شما تهاجم می‌کند، با فتنه، توطئه و ایجاد اغتشاش به امنیت شما تهاجم می‌کند اما بیش از هر چیزی به دین شما تهاجم می‌کند؛ وقتی می‌بینید دشمن با توطئه شیطانی، اغتشاش داخلی را برنامه‌ریزی می‌کند و یک عده افراد ناآگاه نیز تحت تأثیر توطئه و رسانه‌های آنان قرار می‌گیرد، در حرکت اول مظاهر بی‌دینی در شکل برداشتن روسری ظهور پیدا می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی، بروز فساد در جامعه در قشر جوان را معلول تهاجم دشمن به دین‌داری جوانان دانست و یادآور شد: اگر دین شما لطمه پیدا کرد و ضربه خورد، بر پیکر استحکام و بنیه نظام ضربه وارد می‌شود و راه برای دشمن بیشتر باز می‌شود از این رو در این ماه آشتی با خدا، تصمیم بگیرید گناه انجام ندهید و تجاهر به فسق و گناه نکنید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1108049

مهمترین اخبار ایران و جهان: