نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 02:41

پذیرش ۱۵ هزار و ۲۵۰ خانوار جهت اسکان در مدارس قم

قم-معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: از ۲۴ اسفندماه جاری تعداد ۱۵ هزار و ۲۵۰ خانوار از استان‌های مختلف در مدارس قم اسکان داده شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس اسکندری‌پور معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: از ۲۴ اسفندماه تاکنون تعداد ۱۵ هزار و ۲۵۰ خانوار از استان‌های مختلف در مدارس قم اسکان داده شده‌اند.

وی افزود: این تعداد در قالب ۷۹ هزار نفر روز بودند که در ۳۰۰ مدرسه سطح شهر پذیرش شدند.

اسکندری‌پور اضافه کرد: ورود مسافران از همه استان‌ها به شهر قم صورت گرفته، ولی بیشترین مسافر به ترتیب از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و خراسان رضوی بوده است.

به گفته وی، کلاس‌های مدارس در سه گروه تقسیم‌بندی شده که کلاس‌های گروه «الف» دارای فرش، یخچال و تلویزیون، کلاس‌های گروه «ب» علاوه بر فرش در هر کلاس، دارای یخچال مشترک و کلاس‌های گروه «ج» نیز دارای فرش است.

اسکندری‌پور افزود: هزینه اسکان فرهنگیان در کلاس‌های «الف» روزانه ۱۰۰ هزار تومان، کلاس‌های «ب» ۸۰ هزار تومان و کلاس‌های «ج» نیز کمی پایین‌تر است.

وی با بیان این‌که روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر ظرفیت اسکان در مدارس قم وجود دارد، خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۰، ۱۲۰ هزار نفر روز و تعطیلات تابستان امسال نیز ۵۲ هزار نفر روز اسکان داده شدند که بیشتر از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بودند.

اسکندری‌پور با اشاره به این‌که در اجرای طرح اسکان نوروزی مدارس، ۴۴۰ نفر خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: ثبت‌نام در چهار ستاد داخل شهر و ۲ ستاد در شهرستان جعفرآباد و بخش دستجرد انجام می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش قم ادامه داد: ثبت‌نام ناحیه یک در مدرسه شاهد جوادالائمه (ع) واقع در خیابان جوادالائمه (ع)، بین کوچه ۲۳ و ۲۵، ناحیه ۲ در مدرسه حضرت رقیه (س) واقع در خیابان ایستگاه راه‌آهن، ناحیه سه در مدرسه امام حسن مجتبی (ع) واقع در میدان آزادگان، بلوار عابدی، روبروی دادگستری و ناحیه چهار در دبیرستان شاهد معرفت واقع در میدان ارتش، خیابان ساحلی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح اسکان نوروزی در مدارس استان قم از ۲۴ اسفندماه آغاز شد و تا ۱۲ فروردین‌ماه ادامه داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1123805

مهمترین اخبار ایران و جهان: