نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 20:51

برپایی بازارچه‌های دانش‌آموزان هنرستانی در سمنان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از برپایی بازارچه‌های دانش‌آموزان هنرستانی در هفته مشاغل خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسین رشیدی، معاون آموزش متوسطه  اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با تشریح برنامه‌های هفته معرفی مشاغل در سمنان اظهار کرد: در بازارچه‌های دانش‌آموزان هنرستانی، انواع مشاغل با آثاری از دست‌سازه‌ها و دستاوردهای هنرجویان برخی رشته‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای  و کاردانش معرفی می‌شود و محصولات تولیدی آنان به فروش می‌رسد.

رشیدی گفت: با توجه به اهمیت آماده‌سازی دانش‌آموزان برای انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی در دوره متوسطه برنامه‌های متنوعی در هنرستان‌های استان به اجرا درمی‌آید.

وی برپایی نمایشگاه‌های معرفی مشاغل به صورت متمرکز شهرستانی و منطقه‌ای در هنرستان‌های دخترانه و پسرانه، تشکیل بازارچه‌های تولیدات هنرجویان، بازدید دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه به‌ویژه دانش‌آموزان پایه نهم از این نمایشگاه‌ها را ازجمله برنامه‌های آموزش‌های فنی و مهارتی در هفته مشاغل برشمرد.

به گفته معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، در برپایی نمایشگاه‌های هفته مشاغل  به تحقق شعار سال در راستای منویات مقام معظم رهبری تأکید شده است.

وی ادامه داد: با توجه به روزشمار هفته معرفی مشاغل و با محوریت شعار سال ۱۴۰۲  به نام سال «مهار تورم و رشد تولید»، اقدامات و فعالیت‌های لازم در خصوص هفته معرفی مشاغل و امر مهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در مناطق و مدارس استان اجرایی می‌شود.

هفته معرفی مشاغل همه‌ساله در هفته اول اردیبهشت‌ماه در هنرستان‌ها دایر می‌شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1178893

مهمترین اخبار ایران و جهان: