نیوز سیتی!
17 آذر 1401 - 20:59

۱۲۳۰ میلیارد تومان در حوزه ساخت فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان هزینه شد

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۳۰ میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۰ در حوزه ساخت و ساز فضاهای آموزشی استان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، میثم لک‌زایی عصر امروز در جلسه شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همه اقدامات صورت گرفته در مجموعه نوسازی مدارس استان با هدف ارتقا نرخ سرانه فضای آموزشی بوده و خواهد بود و با همین رویکرد یک‌هزار و 230 میلیارد تومان در سال مالی 1400 در حوزه ساخت و ساز فضاهای آموزشی استان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال 1401 تاکنون یک‌هزار و 200 کلاس درس در استان ساخته و تحویل ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق شده است. 

وی افزود: در حوزه تامین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی به ویژه در توزیع اسپیلت در یک اقدام بی‌نظیر تاکنون چهار هزار و 500 دستگاه توزیع و تا پایان سال این رقم به هفت هزار دستگاه خواهد رسید. 

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان ادامه داد: در یک سال اخیر دو هزار و 300 مدرسه در استان از حیث نیازمندی‌های اولیه و تجهیزات مورد نیاز، مجهز شده و تامین بدیهیات فرآیند آموزش دانش‌آموزان به جد در دستور کار قرار دارد. 

لک‌زایی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و 850 کلاس درس در دست احداث داریم و تا یک ماه دیگر 350 کلاس دیگر نیز به این رقم اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به تحقق صد درصدی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در حوزه ساخت و ساز فضاهای آموزشی، بر ضرورت هم‌افزایی و تعامل بیش از پیش و دوسویه به‌ویژه بهره‌گیری از ظرفیت شوراهای شهر و روستا در راستای فرهنگ‌سازی مشارکت پذیری مردم تاکید کرد.

انتهای پیام/393/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 901949

مهمترین اخبار ایران و جهان: