نیوز سیتی!
16 آذر 1401 - 16:41

فروزنده: تحرکات افراد مغرض و ناآگاه در برخی دانشگاه‌ها، خلاف فلسفه 16 آذر بود

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: حرکتهایی که برخی افراد مغرض و ناآگاه در بعضی نقاط کشور و دانشگاه‌ها انجام دادند و از استکبار جهانی حمایت کردند دقیقا خلاف فلسفه 16 آذر است.

لطف الله فروزنده کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در مورد 16 آذر و روز دانشجو گفت: 16 آذر روز مبارزه با آمریکاست و اسم آن را باید روز ملی مبارزه استکبار قرار داد.

وی افزود: زمانی که نیکسون در اختناق ستم‌شاهی آمد تا رژیم شاه را تثبیت کند  و سیاست های آمریکا را برای اجرا توسط شاه به وی ابلاغ کند، دانشجویان بصیر و استکبار ستیز ما قیام کردند و نهایتا 3 شهید تقدیم این راه شد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی افتخار می کند که با قوت و قدرت در مقابل استکبار جهانی ایستاده و نه تنها کشور را به استقلال رسانده بلکه گفتمانی را در دنیا تعریف کرده که این گفتمان منافع آمریکای جنایتکار و اسرائیل را در منطقه و جهان شدیدا به خطر انداخته است.

فروزنده گفت: باید این دستاوردها را پاس بداریم، حرکتهایی که برخی افراد مغرض و ناآگاه در بعضی نقاط کشور و دانشگاه‌ها انجام دادند و از استکبار جهانی حمایت کردند دقیقا خلاف فلسفه 16 آذر است و ما باید برای نسل جوان و دانشجویان عزیز که چهره‌هایی عدالت طلب و ضد استکبار هستند این را خوب تبیین کنیم.

وی افزود: دانشجویان بایدبدانند که باید پاسدار خون شهدا باشند و با قدرت و قوت استکبار جهانی را رصد و با آن مقابله کنند و نشان دهندملت بزرگ ایران ضد استعمار است، عزم جدی دارد و با آرمان‌های امام و رهبری عهد اخوت بسته است که در مقابل استکبار بایستد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: افتخار می کنیم که کشورمان آزاد و مستقل است و به سمت پیشرفت حرکت می‌کند. زمانی که آمریکا می بیند در ابعاد مختلف پیشرفت کرده‌ایم عصبانی است و از این عصبانیت باید بمیرد و بداند جمهوری اسلامی ایران با قوت و قدرت کارش را دنبال خواهد کرد و با کسانی که بخواهند استقلال و آزادی را از ملت ایران بگیرد مبارزه خواهد کرد.

فروزنده گفت: به نسل جوان و عزیز توصیه می‌کنم مخصوصا دانشجویان عزیز که با تدبر ابعاد این کار را بشناسند، اساتید محترم برای دانشجویان این مساله را تبیین کنند و ما بتوانیم این راه بزرگ و افق روشن را با قدرت و قوت ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: البته حتما موانع و مشکلاتی برای ما ایجاد می‌کنند مهم این است که به این راه ایمان داشته باشیم و بدانیم خداوند کریم و رحیم پشتیبان ماست و انشالله انتهای این راه پیروزی است.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 900905

مهمترین اخبار ایران و جهان: