نیوز سیتی!
10 آذر 1401 - 10:40

۴۳ درصد از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری جذب شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌ غربی، گفت: از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری برای سال جاری، یک هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان و در حدود ۴۳ درصد تخصیص یافته و جذب شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌ غربی، حسین سپهری، اظهار داشت: در هفت ماهه امسال، 455 میلیارد تومان برای حقوق و مزایای کارمندان و 180 میلیارد تومان نیز برای سایر هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است.

وی افزود: در 7 ماهه سال جاری، از کل اعتبارات عمرانی مصوب استان مبلغ 390 میلیارد تومان تخصیص یافته و از این میزان تخصیص به مبلغ 150 میلیارد تومان برای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان‌ها اقدام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌ غربی، با اشاره به اعتبارات اختصاصی در مورد زمین لرزه اخیر شهرستان‌های خوی و سلماس، خاطرنشان کرد: در پی مصوبه هیئت دولت برای جبران خسارت‌‌های زلزله شهرستان خوی، 180 میلیارد تومان به صورت هزینه‌ای و 440 میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات بنکی ارزان قیمت با بازپرداخت 15 ساله برای بازسازی و جبران خسارات تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: مبلغ 85 میلیارد تومان نیز به صورت عمرانی برای بازسازی مناطق خسارت دیده به استان و بنیاد مسکن ابلاغ شده و از میزان اعتبار ابلاغی به میزان 50 درصد در مرحله اول تخصیص یافته است.

سپهری، با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی دستگاه‌های اجرایی در هزینه‌ها، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان به صورت جدی پیگیر جذب اعتبارات مصوب با استفاده از ظرفیت‌های قانونی باشند.

وی بر افزایش بهره‌وری و توانمندسازی نیروهای موجود در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و بیان کرد: در 4 سال اخیر، 3 هزار و 760 نفر از کارکنان ایثارگر در سطح استان آذربایجان‌ غربی تبدیل وضعیت شده‌اند که یک هزار و 560 نفر از این تعداد مربوط به سال 1401 است.

پایان پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 891293

مهمترین اخبار ایران و جهان: