نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 15:02

«تبیین» جهاد در راه خدا است/ ضرورت آگاه‌سازی جوانان

میامی- امام جمعه میامی با بیان اینکه امروز باید ماجراهایی مانند نهم دیماه و فتنه ۸۸ و ... برای دهه هشتادی‌ها تبیین شود، گفت: «تبیین» یک نوع جهاد در راه خدا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های نخستین نمازجمعه زمستان ۱۴۰۱ میامی به میزبانی مسجد جامع با بیان اینکه عربستان و صهیونیست‌ها در مسیر عادی سازی هستند، بیان کرد: در سال ۲۰۲۰ با تلاش نتانیاهو عادی سازی روابط با کشورهای سودان، مغرب و امارات متحده عربی انجام شد و در دوران جدید نیز همین روال در پیش گرفته شده است.

وی با بیان اینکه عادی سازی در دستور کار رژیم اسرائیل قرار دارد، افزود: صهیونیست‌ها حتی توان تأمین امنیت خودش را هم ندارد و در جنگ با گروه‌های مقاومت شاهد بودیم که سیلی محکمی به صورتشان خورد. نمونه آن حمله انصار الله به امارات بود با وجود امتیازات زیادی که امارات به اسرائیل و آمریکا داده بودند مانند گاو شیرده در لحظه جنگ، خود را تنها دیده شکست خوردند.

اسرائیل و عادی سازی

امام جمعه میامی با بیان اینکه حرف ما به بن سلمان این است که دنبال امیدهای واهی نباشد، بیان کرد: آمریکا و اسرائیل کسانی هستند که ضربه مهلکی به عربستان خواهند زد. کشوری که تنها گاو شیرده آمریکا و اسرائیل خواهد بود اما زمانی می‌رسد که پشت خودشان را خالی خواهند دید.

عزیزی با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع خانواده‌های معظم شهدا، ابراز کرد: همانطور که ایشان تاکید کردند محکومیت دشمن در این قضایا با خیلی از حوادث تروریستی دیگر در کشور، متفاوت است گاهی اوقات دشمن مجموعه‌ای سیاسی و نظامی را مورد هدف قرار می‌دهد یک معنی دارد اما گاهی دشمن زائران بی گناه را مورد حمله قرار می‌دهد لذا اینها با هم یکسان نیست.

وی با بیان اینکه زائران برای انس با خدا در شاه‌چراغ حضور داشتند، افزود: در جریان شاه‌چراغ دشمن رسوا شد چرا که جمعیت عظیمی برای خاکسپاری این شهدا در میدان حضور یافتند و سیلی محکمی به آمریکایی‌ها زدند.

دشمنان ما معلوم است

امام جمعه میامی با بیان اینکه دشمن ما معلوم است اما فقط آمریکا نیست که به ما ضربه می‌زند بلکه بسیاری مسئولان هم بودند که در این ماه‌های اخیر مردود شده و موضع خودشان را در اغتشاشات مشخص نساختند و ما از آنها هم لطمه خوردیم، افزود: این مسئولان باید در برابر اغتشاشات بلند می‌شدند و بیانیه می‌دادند اما این کار را انجام ندادند.

عزیزی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر تبیین تاکید دارند، ابراز کرد: نهم دیماه و فتنه ۸۸ و فتنه‌هایی از این دست را باید برای دهه هشتادی‌ها تعریف کنیم چرا که امروز نیاز جامعه است از سوی دیگر همین تبیین، نوعی جهاد در راه خدا محسوب می‌شود.

وی در پایان صحبت‌های خود ضمن گرامی‌داشت ایام ولادت حضرت عیسی (ع) بیان کرد: در بین پیامبران الهی حضرت عیسی (ع) پیامبری است که تمثیل‌های برجسته ای دارد که یکی از آن‌ها این است که می‌فرمایند مردم مانند غربال نباشند که حکمت را از زندگی بیرون کرده و ناخالصی و کینه را در درون وجودتان نگه دارید

منبع: مهر
شناسه خبر: 928405

مهمترین اخبار ایران و جهان: