نیوز سیتی!
08 آذر 1401 - 14:51

مانور سراسری زلزله و ایمنی در کرمان برگزار شد + تصاویر

مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان کرمان برگزار شد تا دانش‌آموزان نحوه صحیح پناه‌گیری، امداد و نجات و انتقال و درمان مجروحان را در هنگام زلزله تمرین کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، صبح امروز مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان کرمان برگزار شد تا دانش آموزان نحوه صحیح پناه‌گیری، عملیات تجسس، امداد و نجات و انتقال و درمان مجروحان را در هنگام مواجهه با زلزله به طور عملی تمرین کنند.

حمید سالخورده مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در حاشیه برگزاری این مانور در مدرسه پسرانه متوسطه دور دوم شهید باهنر کرمان، با اشاره به اهداف برگزاری این مانور، اظهار داشت: کاهش تلفات به ویژه در ساعات اولیه وقوع حادثه و بالابردن سطح آگاهی دانش آموزان از جمله اهداف برگزاری این مانور است .

وی با بیان اینکه ایمن سازی به موقع در حادثه و ایجاد آمادگی به هنگام وقوع زلزله در این مانور تمرین شد، افزود: انتظار داریم آموزش و پرورش شورای ایمنی را به صورت دوره‌ای در مدارس برگزار کند.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز با بیان اینکه جمعیت هلال احمر متولی آموزش در کشور است، اظهار داشت: در این راستا طرح دادرس جمعیت هلال احمر بیش از 10 سال  است که در مدارس تحت عنوان دانش آموز آماده در روز‌های سخت در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها باعث کاهش تلفات و هزینه‌ها در زمان حوادث می‌شود، گفت: در این مانور‌ها خروج اضطراری، پناهگیری اضطراری، اسکان اضطراری و اطفا حریق آموزش داده می‌شود.

ابراهیم بابایی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری کرمان نیز با بیان اینکه مانور سراسری ایمنی و زلزله توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی و دیگر نهادهای امدادی برگزار شده است، اظهار داشت: این مانور صبح امروز برای بیش از 10 هزار نفر از دانش‌آموزان شهر کرمان اجرا شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مانور، بیان کرد: آشنایی دانش‌آموزان با نحوه صحیح پناه‌گیری، خروج اضطراری در مواقع بحران، ارتقای آمادگی سازمان‌های امدادی، تمرین عملی سازمان‌های مسئول و کاهش خسارات در این مواقع از اهداف برگزاری این مانور است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری کرمان با بیان اینکه آتش‌نشانان در این مانور آموزشی، ضمن برگزاری مانور اطفای ‌حریق، دانش‌آموزان را با مسائل ایمنی و نحوه کار با خاموش‌کننده‌ها، آشنا کردند، گفت: انجام این مانورها می‌تواند نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایمنی، کاهش خطر‌پذیری، کاهش خسارت‌های مالی و جانی، واکنش سریع در مواجهه با حوادث، آمادگی بیش‌ازپیش دانش‌آموزان و سنجش میزان هماهنگی عوامل اجرایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه لازم است با واردشدن بچه‌ها به مدرسه، آموزش نکات ایمنی در دستور کار آموزش مدارس قرار داشته باشد، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود تمام مدارس، گزارش ماهانه از وضع ایمنی خود، حوادث و سوانحی که در آن‌ها اتفاق می‌افتد، با ذکر نوع حادثه، محل آن و نواقص موجود را اطلاع دهند.

بابایی، بیان کرد: با تجزیه و تحلیل تمام حوادث و شناسایی نقاط ضعف و کانون‌های حادثه‌زا در مدارس، برای جلوگیری از حوادث مشابه، اقدام مطلوب و پیشگیرانه‌ای انجام می‌شود.

به گزارش تسنیم، مانور آموزشی ایمنی و زلزله در مدارس کرمان، توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان و با هماهنگی مدیریت بحران استانداری کرمان برگزار شده است.

استان کرمان , زلزله , استان کرمان , زلزله , استان کرمان , زلزله , استان کرمان , زلزله , استان کرمان , زلزله , استان کرمان , زلزله ,

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 888555

مهمترین اخبار ایران و جهان: