نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 18:35

سند توسعه خراسان‌شمالی تدوین شد/ رشد ۲ برابری صادرات استان

استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه برای هر استانی با توجه به اسناد بالادستی سند توسعه تعریف شده، گفت: این سند توسعه به‌عنوان نقشه راه استان است که اولویت اول آن در استان ما کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: تقویت صنایع، معادن، افزایش صادرات، تحول بخش کشاورزی و تامین آب شرب از هدف‌گذاری‌های اصلی استان است.

وی با بیان اینکه برای هر استانی با توجه به اسناد بالادستی سند توسعه تعریف شده، گفت: این سند توسعه به‌عنوان نقشه راه استان است که با توجه به اینکه خراسان‌شمالی قطب کشاورزی است لذا هدف‌گذاری نخست ما توجه به بخش کشاورزی و سپس صنعت، معدن، تجارت و گردشگری است.

استاندار خراسان‌شمالی توجه به تامین آب شرب و کشاورزی را مورد توجه قرار داد و افزود: انتقال آب مناطق گلیل و سرانی به داخل استان در سفر رییس جمهور به استان مورد توجه قرار گرفت تا شاهد تحول بخش کشاورزی و دامپروری باشیم که با تاکیدات رییس جمهور در سفر به استان درصدد اجرای خط انتقال آن هستیم که صد میلیون متر مکعب ظرفیت آب شناسایی شده است.

حسین نژاد از افزایش دو برابری صادرات استان خبر داد و تصریح کرد: سفر هیات تجاری به کشور ترکمنستان موجب انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی شده که مهم‌ترین آنها بازگشایی گذر مرزی است که امیدواریم به زودی رخ دهد در این مسیر رشد دو برابری صادرات نوید بخش روزهای خوب در استان است.

وی ادامه داد: احیا و راه‌اندازی ۱۳ واحد تولیدی نشان از موفقیت خوب استان در بخش اقتصادی دارد.

استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه در هر نوع مدیریتی باید اشراف کامل اطلاعاتی داشته باشیم تا تمام موضوعات بهبود یابد، گفت: سند آمایش کشور، سند توسعه استان و اسناد توسعه شهرستان‌ها باید مطالعه شود تا به طور جامع در خصوص موضوعات مختلف تصمیم گیری شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به پیش رو بودن ایام دهه فجر به صورت میدانی بازدید از شهرستان‌ها را خواهیم داشت.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 988899

مهمترین اخبار ایران و جهان: