نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 23:21

جایزه ۱۰میلیون دلاری آمریکا برای دریافت اطلاعات درباره «الشباب»

آمریکا برای دریافت اطلاعات جهت دستگیری اعضای گروه تروریستی الشباب که مسئولیت حمله به پرسنل آمریکایی و کنیایی پایگاه خلیج ماندا را برعهده گرفتند، ۱۰ میلیون دلار جایزه گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در ازای دریافت اطلاعات منجر به دستگیری اعضای گروه تروریستی الشباب ۱۰ میلیون دلار جایزه می‌دهد. این جایزه برای اطلاعات مرتبط با حمله سال ۲۰۲۰ این گروه به پایگاه آمریکا در خلیج ماندا در کنیا تعیین شده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای نوشت: برنامه جوایز وزارت خارجه آمریکا برای عدالت(RFJ)، که مجری آن واحد خدمات امنیت دیپلماتیک است، در ازای دریافت اطلاعات از هر کشوری که به بازداشت یا محکوم شدن «مالم ایمن» یا هر فردی که به هر نحوی در تدارک و انجام حمله تروریستی ۵ ژانویه ۲۰۲۰ علیه پرسنل آمریکایی و کنیایی در پایگاه خلیج ماندا دست داشته، منجر شود، تا سقف ۱۰ میلیون دلار پاداش می‌دهد.

در این بیانیه اعلام شده که در این حمله، هنری مِیفیلد، کارشناس نظامی، بروس تریپلت و داستین هریسون، پیمانکاران وزارت دفاع آمریکا کشته شدند.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه به این موضوع اشاره شده که «ایمن» سرکرده گروهی موسوم به «جیش ایمن» است که شاخه عملیاتی گروه تروریستی الشباب در کنیا و سومالی محسوب می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا نوامبر سال گذشته، ایمن را مسئول حمله ژانویه ۲۰۲۰ در کنیا اعلام و او را در فهرست «تروریست‌های برجسته جهانی» قرار داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957599

مهمترین اخبار ایران و جهان: