نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 16:42

بازدید استاندار هرمزگان از روستای  زلزله زده سایه خوش/ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی بندرلنگه آغاز شد

با حضور استاندار هرمزگان و در سومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مزرعه 60 هکتاری پرورش میگوی سایه خوش به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امروز در سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با همراهی حجت الاسلام والمسلمین دکتر اسماعیل نیا امام جمعه و مهندس مراد زاده فرماندار شهرستان بندرلنگه، پس از تجدیدمیثاق با شهدای این شهرستان، چندین طرح در حوزه های مختلف کلنگ زنی و بهره برداری شد. 

استاندار هرمزگان از پروژه ناحیه صنعتی بندرلنگه به عنوان یکی از مطالبات مردم این شهرستان نام برد و افزود: با همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان و پیگیری‌های فرماندار شهرستان بندرلنگه این مطالبه مردمی به مرحله کلنگ زنی رسیده و امید است تا هفته دولت به اتمام برسد البته کار سختی است اما قول مساعد جهت اتمام پروژه طی زمانبندی ۷ ماهه داده شده است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر ترکیب پتانسیل ترانزیتی-دریایی بندرلنگه و استفاده از زیرساخت‌های صنعتی گفت: گام بعدی ایجاد شهرک‌های صنعتی لجستیکی با اتکا به ظرفیت‌های ترانزیتی منطقه است، که لازم است فرماندار بندرلنگه و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کار مطالعاتی را از هم اکنون آغاز کنند تا بستری برای جذب سرمایه‌ها در استان  و بندرلنگه فراهم شود.

استاندار هرمزگان پیش از افتتاح و کلنگ زنی های امروز، از روستای سایه خوش که تیرماه سال جاری در اثر وقوع چندین زمین لرزه مهیب دچار خسارات زیادی شده، بازدید و از نزدیک روند بازسازی منازل مسکونی همچنین ایجاد زیرساخت های مورد نیاز را بررسی کرد و در جریان آخرین اقدامات قرار گرفت. 

 سپس فاز نخست مزرعه پرورش میگوی سایه خوش، به مساحت 60 هکتار با سرمایه گذاری 60 میلیارد تومانی بخش خصوصی به بهره برداری رسید،این مزرعه پرورش میگو سالانه 180 تن میگو تولید و روانه بازار مصرف خواهد کرد و 22 نفر نیز به صورت مستقیم در آن مشغول به کار خواهند شد. 

امروز همچنین با حضور استاندار هرمزگان دبستان علمداران حیدرآباد نیز به بهره برداری رسید، دیگر طرح مهم امروز آغاز عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی بندرلنگه بود، این ناحیه صنعتی در زمینی به مساحت 18 هکتار با سرمایه گذاری 1010 میلیارد ریال و قابلیت اشتغالزایی برای 1200 نفر کلنگ زنی شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1017111

مهمترین اخبار ایران و جهان: