نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 12:28

امام راحل اسلام را از انزوا خارج کرد

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه گفت: امام راحل اسلام را از انزوا خارج کرد و به آن هویتی نو بخشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی استان در نشستی که امروز با عنوان «با ایران استوار 44سال افتخار» برگزار شد با آیت‌الله علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در این دیدار با استناد به آیات قرآن کریم، اظهار کرد: در آیات قرآن می‌خوانیم که فلسفه بعثت پیامبران الهی(ع)  این بود که بشر را از ظلمات خارج کرده و وارد نور کنند، لذا می‌بینیم امام (راحل) هم همین ایده را دنبال می‌کرد و مردم را با اصل اسلام آشنا کرد.

وی ادامه داد: ایام‌الله در قرآن آمده است و اهمیت آن را خداوند متعال برای مؤمنین گوشزد می‌فرمایند، دهه فجر انقلاب اسلامی هم به عنوان ایام‌الله است زیرا سبب تجدید حیات سیاسی و معنوی اسلام شد و مردم را با عظمت اسلام آشنا کرد. 

آیت‌الله مصطفی علما پیرامون اقتدار فعلی کشور و ضرورت تبیین آن، تصریح کرد: در گذشته مقدرات کشور ما دست آمریکایی‌ها بود و مسؤولان وقت ما اراده‌ای نداشتند که بتوانند برنامه‌ای را برای اقتدار کشور انجام دهند، اما الان ما قدرتمان متکی به اراده ملت است، هرچند استکبار مدام تفکر جدایی دین از سیاست را القا می‌کند و توطئه‌های جدایی دین از سیاست را دنبال می‌کند، اما امام از همان ابتدا فکر حوزه‌ها را عوض کرده و به روحانیون دستور داد باید وارد عرصه سیاست شوند، زیرا سیاست جز اصل اسلام است.

امام جمعه کرمانشاه پیرامون اهمیت مدیریت بومی، خاطرنشان کرد: روحانیت توانایی دارد برنامه‌های بزرگ حکومتی را اجرا کند و تلفیق موفقی از اسلام سیاسی ارایه دهد که می‌تواند الگویی تمام عیار برای آزادی‌خواهان جهان باشد، که البته این منبعث از قدرت بی‌بدیل اسلام است، زیرا اسلام در ذات خود چون متصل به وحی است، بسیار توانا است.

وی در خصوص اهمیت انقلاب اسلامی در هندسه سیاسی و فرهنگی جهان، افزود: امروز چشم امید مظلومان و آزادی‌خواهان جهان به انقلاب اسلامی ایران دوخته شده است، لذا باید این عظمت بی‌نظیر را در برنامه‌های تبیین خود قرار دهیم تا بدانند گمگشته انسان‌ها در چه عظمتی نهفته است، زیرا اسلام توانایی و قدرت هدایت دارد و خوب می‌تواند با برنامه پیش ببرد.

آیت‌الله علما پیرامون اهمیت متکی به خدا بودن، تأکید کرد: باید بدانیم امام راحل در ابتدای انقلاب کسی را نداشت و تنها بود، اما چون انگیزه بالای اسلامی و الهی داشت موفق شد انقلاب اسلامی را در عرصه ایران مدیریت کند و حکومت جدیدی  را در لوای دستورات الهی پیاده کند. 

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه گفت: انقلاب اسلامی بیان زیاد دارد، که در فرمایش مکرر مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید می‌شود و معظم‌له مدام بر آن اصرار می‌فرمایند، اول جهاد تبیین و دیگری ضرورت امید دادن به مردم، زیرا این حربه دشمن است که مردم را نسبت به دستاوردهای انقلاب ناامید کند، از طرفی باید بدانیم اعتماد به استکبار و آمریکا خطای بزرگ است، اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم می‌دانیم که آمریکا و استکبار نجیب نیستند و هیچگاه دوستان ما نبوده‌اند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1009611

مهمترین اخبار ایران و جهان: