نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 03:34

آمریکا برای اولین بار موشک های دوربرد به اوکراین می دهد

ایالات متحده در حال آماده شدن برای ارائه بسته تسلیحاتی جدید ۲.۲ میلیارد دلاری به اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز به نقل از دو مقام آمریکایی مطلع گزارش داد که ایالات متحده در حال آماده شدن برای ارائه بسته تسلیحاتی جدید ۲.۲ میلیارد دلاری به اوکراین است.

گفته شده این بسته تسلیحاتی آمریکا به اوکراین برای اولین بار شامل موشک‌های دوربرد هم می‌شود.

این گزارش می‌افزاید که علیرغم نگرانی‌های قبلی دولت بایدن در مورد ارائه سامانه‌های موشکی به کیف که قادر به حمله به عمق خاک روسیه هستند، ایالات متحده این بار به نیروهای اوکراینی موشک‌هایی با برد بیشتر را ارائه خواهد داد.

این گزارش می‌افزاید که این بسته شامل سایر سلاح‌ها و مهمات نیز خواهد بود.

پیش از این، شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرده بود که دولت واشنگتن در حال نهایی کردن طرح ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین است. این رسانه آمریکایی به استناد منابع مطلع خود یادآور شد که بسته کمک‌های جدید واشنگتن برای ارتش اوکراین، شامل نزدیک به ۳۰ تانک آبرامز خواهد بود.

پیشتر همچنین «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین گفته بود: «در مورد تأثیر این تانک‌ها نباید بزرگ نمایی انجام شود. این تانک‌ها هم مانند ما قبلی‌های خود خواهند سوخت.» سخنگوی کاخ کرملین به نقل از دیدگاه برخی از کارشناسان، ارسال این تانک‌ها به اوکراین را اقدامی «بیهوده» دانست و گفت: «این نقشه به دلایل فنی بی اثر می‌ماند، از سوی دیگر در مورد آن‌چه که قرار است بر قابلیت ارتش اوکراین بیفزاید اغراق می‌شود.»

از سوی دیگر، از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا بیش از یک میلیون توپ ۱۵۵ میلیمتری به اوکراین ارسال یا جواز ارسال آن را صادر کرده است. یک مقام ارشد آمریکا به تایمز گفته که «بخش قابل‌توجهی» از این توپ‌های ارسالی، از موجودی زرادخانه‌های تسلیحاتی آمریکا در کره جنوبی و تل‌آویو تأمین شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1011755

مهمترین اخبار ایران و جهان: