نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 09:23

بارش گسترده روز گذشته کرمانشاه بدون خسارت جدی

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه گفت: در پی بارش‌های گسترده روز گذشته، بنا بر گزارش فرمانداران و شهرداران هیچگونه مشکل خاصی و جدی در سطح شهرستان‌های استان گزارش نشد.

افشین یگانه، مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در پی بارش‌های گسترده روز گذشته، بنا بر گزارش فرمانداران و شهرداران هیچگونه مشکل خاصی و جدی در سطح شهرستان‌های استان گزارش نشده است. 

وی ادامه داد: درپی بارندگی‌های شب گذشته در شهر کرمانشاه مسیر رودخانه چم بشیر در محل تقاطع با خیابان شهید شمشادیان دچار آبگرفتگی شدکه با حضور به‌موقع همکاران شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه و رانندگان زحمت‌کش با استفاده از بیل مکانیکی شرکت و یک دستگاه بیل مکانیکی شهرداری کرمانشاه مسیربازگشایی شد.

 مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه یک مورد فرونشست زمین در خیابان خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی مقابل چوب فروش‌ها و در محل تلاقی دو خط فاضلاب سنتی به‌صورت چاه پشته گزارش شد که بلافاصله پس از اطلاع رسانی، اکیپ حوادث فاضلاب با همکاری واحد نقلیه مدیریت شهرستان کرمانشاه به محل اعزام، و ضمن ایمن کردن محل و هدایت ترافیک ماشین‌ها به خیابان مجاور عملیات حفاری و ترمیم آغاز شد.

سعید ستوده‌کیا، سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب اداره آب و فاضلاب استان کرمانشاه در خصوص علت این حادثه، اظهار کرد: در قسمت‌های جنوبی شهر کرمانشاه یک شبکه جمع‌آوری سنتی فاضلاب وجود دارد که قسمت‌هایی از فاضلاب بافت فرسوده را جمع‌آوری و به رودخانه آبشوران هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: این شبکه جمع‌آوری شامل جوی پشته و کانال سنگی سنتی هدایت فاضلاب است که دارای عمر بسیار زیادی بوده و بارندگی‌های شدید باعث از بین رفتن بخش‌های بسیاری از جمله منطقه خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی مقابل تیرفروشان شده که پدیده آب شستگی  منجر به نشست زمین در این منطقه شد.

 سرپرست معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب اداره آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: علت حادثه احتمالا به علت مسدود شدن کانال مذکور در اثر ورود آب‌های سطحی به داخل آن و در نتیجه  آبشستگی محل بوده با پایان عملیات ترمیم خط و لوله‌گذاری محل تخریب شده، خط مجددا وارد مدار بهره‌برداری شد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1011899

مهمترین اخبار ایران و جهان: