نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 04:32

دمشق: شورای امنیت سکوت خود در برابر تجاوزات اسرائیل را بشکند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که شورای امنیت باید سکوت خود در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی را بشکند و مسئولیت‌های خود در قبال پایان دادن به اشغالگری این رژیم در کشورهای عربی را بپذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل چهارشنبه در جلسه شورای امنیت درباره وضعیت غرب آسیا با اشاره حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق گفت: در زمانی که جهان منتظر سال جدید بود؛ در شرایطی که شدت بحران‌ها کاهش می‌یابد و صلح، رفاه و ثبات حاکم می‌شود، رژیم اشغالگر حملات جدیدی را به کارنامه تجاوزات و جنایات و نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد اضافه کرد که این باعث تضعیف وضعیت امنیت و صلح در خاورمیانه می‌شود.

صباغ افزود: اسرائیل در دومین روز ماه میلادی جاری با حمله موشکی به فرودگاه بین‌المللی دمشق، تجاوز جدیدی را به خاک سوریه آغاز کرد که موجب به شهادت رسیدن و جراحت چند نفر و وارد شدن خسارات مادی شد و فرودگاه برای برخی از خدمات خارج شد. روز ایتمار بن گویر وزیر افراطی دولت اشغالگر، با انجام اقدامی تحریک آمیز به مسجد الاقصی یورش برد و بدون توجه به جریحه دار شدن احساسات فلسطینیان و مسلمانان سراسر جهان، به مقدسات اسلامی هتک حرمت کرد.

وی تصریح کرد: سوریه در روز دوم ماه جاری میلادی (ژانویه)، با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت به تداوم حملات رژیم صهیونیستی به خاک خود از جمله تأسیسات حیاتی غیرنظامی اشاره کرد که آخرین موارد آن، تجاوز به فرودگاه بین‌المللی دمشق و حملات قبلی علیه فرودگاه‌های بین المللی دمشق و حلب و بندر لاذقیه بود.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه «سانا»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که رژیم اشغالگر در جولان سوریه برای بیش از پنج دهه به سیاست‌های تجاوزکارانه خود علیه مردم ما در آنجا ادامه داده است و بدترین نوع نقض قوانین بین المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی مانند دستگیری، کشتار و آوارگی را انجام داده است.

وی تأکید کرد که رژیم اشغالگر همچنین با هدف تداوم اشغالگری، افزایش تعداد شهرک‌نشینان، تحمیل تغییرات جمعیتی و همچنین سرقت منابع طبیعی، مصادره اراضی و ایجاد طرح‌های شهرک سازی بر روی آنها، به سیاست‌های توسعه‌طلبانه سیستماتیک شهرک‌سازی خود در جولان اشغالی ادامه می‌دهد که اثرات فاجعه باری بر زندگی ساکنان جولان می‌گذارد.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد 12 دی ماه، فرودگاه دمشق را هدف حمله موشکی خود قرار داد که شهادت 2 سرباز سوری منجر شد.

رژیم صهیونیستی همچنین در ماه سپتامبر گذشته یعنی حدود چهار ماه پیش نیز به فرودگاه بین‌المللی دمشق حمله موشکی کرد و در آن زمان همچنین دومین فرودگاه بزرگ غیرنظامی سوریه در شهر شمالی حلب را نیز مورد حمله قرار داده بود.

حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سوریه با اعتراض رسمی دولت دمشق و درخواست از سازمان ملل برای توقف این حملات همراه بوده است.

انتهای پیام

 

 

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 985599

مهمترین اخبار ایران و جهان: