نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 12:51

سفیر آمریکا در تل‌آویو: شهرک سازی‌ها کمکی به راه حل دو دولتی نخواهد کرد

سفیر آمریکا در سرزمین اشغالی فلسطین طی مصاحبه‌ای گفت که گسترش شهرک سازی‌ اراضی اشغالی کمکی به راه حل دو دولتی نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «توماس نایدز»، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی مدعی شد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل به او وعده داده است که با قاطعیت زمام امور را در دست خود می گیرد. 

سفیر آمریکا که حمایت کشورش از صهیونیست‌ها باعث اشغال بیشتر اراضی فلسطین شده است، افزود: «زمانی که زمام امور را به دست گرفت متوجه خواهد شد که گسترش شهرک‌سازی کمکی به راه حل دو دولتی نمی‌کند».

توماس نایدز در اولین مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه صهیونیستی «کان» مدعی شد که از زمان تشکیل دولت جدید، کشورش با «ایتامار بن‌گویر» وزیر افراطی اسرائیل قطع ارتباط نکرده است، بلکه به همکاری خود با حکومتی که به صورت دموکراتیک انتخاب شده است، ادامه می‌دهد.

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی با تاکید بر اینکه مداخله ای در موضوع طرح اصلاحات دستگاه قضائی اسرائیل نمی‌کند، گفت: «دخالت در مسائل قضایی اسرائیل درحوزه اختیارات آمریکا نیست».

پس از اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل شد، اعلام کرد که در راستای تشدید سیاست یهودی سازی قدس اشغالی به دنبال اجرای یک طرح جدید شهرک سازی در این شهر است و قرار است طرح جدید شهرک سازی‌ها در مناطق مختلف واقع در قدس اشغالی اجرایی شود.

این درحالی است که پیشتر گروه‌های مقاومت به رژیم صهیونیستی درباره تشدید سیاست یهودی سازی قدس و افزایش شهرک سازی‌ها در این شهر هشدار داده بودند.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال 2016 با صدور قطعنامه 2334 بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

اما گسترش شهرک سازی‌ها در اراضی اشغالی و به ویژه در شهر قدس درحالی صورت می‌گیرد که جامعه جهانی همچنان به سکوت خود در قبال این اقدام غیرقانونی تل‌آویو ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 970111

مهمترین اخبار ایران و جهان: