نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 16:17

کمک‌های نقدی بشردوستانه به افغانستان از سرگرفته شد

درحالی‌که پیش از این کمک‌های نقدی بشردوستانه به افغانستان به دلیل اقدامات تحدیدی طالبان معلق شده بود، بانک مرکزی افغانستان از ارسال مجدد این کمک‌ها خبر داد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی افغانستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد یک بسته 40 میلیون دلاری کمک‌های بشردوستانه به افغانستان رسیده و به یکی از بانک‌های تجاری در کابل سپرده شده است.

پیش از این محموله کمک‌های نقدی به طور منظم از طریق هواپیما و به صورت منظم و هفتگی به افغانستان منتقل می‌شد، اما پس از اقدامات تحدیدی طالبان این کمک‌ها معلق شد.

آخرین محموله نقدی از کمک‌ها که به افغانستان انتقال یافت، 23 آذر ماه بود و بانک مرکزی افغانستان پس از آن خبری از رسیدن محموله جدیدی از کمک‌های نقدی منتشر نکرده بود.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با تأیید تعلیق کمک‌های نقدی به افغانستان تصریح کرده بود که اگر طالبان ممنوعیت کار زنان برای آژانس‌های کمک‌رسان در افغانستان را لغو نکند، کمک‌های سازمان ملل به افغانستان نمی‌تواند ادامه یابد.

براساس آمارهای رسمی، از زمان به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، تاکنون بیش از یک میلیارد و 700 میلیون دلار کمک به طور نقدی به افغانستان انتقال یافته است.

هنوز جزئیاتی درباره چگونگی از سرگیری کمک‌های نقدی به افغانستان و توافق احتمالی سازمان ملل با دولت موقت طالبان درباره رفع ممنوعیت‌ها برای کار و تحصیل زنان در دسترس نیست.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 976655

مهمترین اخبار ایران و جهان: