نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 23:18

بغداد: مسئله فلسطین، همچنان مسئله محوری ماست

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق ضمن محکومیت حمله نظامیان رژیم موقت صهیونیستی به اردوگاه جنین، گفت که عراق از مسئله فلسطین حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، احمد الصحاف سخنگوی وزارت امور خارجه عراق شامگاه امروز شنبه حمله نظامیان رژیم موقت صهیونیستی به اردوگاه جنین در فلسطین را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از الصحاف گزارش داد، وزارت امور خارجه عراق، همبستگی ملت و دولت این کشور را با ساکنان قدس شریف اعلام می‌کند و خواستار توقف حملات خصمانه به غیر نظامیان است.

وی تأکید کرد که موضع عراق در قبال مسئله فلسطین، ثابت و اصولی است و همچنان مسئله محوری و مهم برای بغداد به شمار می‌رود.

این در حالی است که کابینه رژیم موقت صهیونیستی شامگاه امروز شنبه در مقر سرویس «شاباک» این رژیم، نشست امنیتی برگزار می‌کند. چنین نشستهایی پیش از این در وزارت جنگ این رژیم برگزار می‌شد، ولی به خاطر احتمال تظاهرات اعتراضی صهیونیستها علیه کابینه این رژیم، در مقر شاباک برگزار خواهد شد.

خبرنگار پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس به نقل از مسئول بلندپایه صهیونیستی که اشاره‌ای به نامش نکرده است، گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، در جریان نشست مذکور، اقدامات مربوط به پاسخ به عملیاتهای استشهادی اخیر را مطرح خواهد کرد(جزئیات بیشتر).

منابع صهیونیستی، شامگاه جمعه، از تیراندازی در قدس اشغالی خبر دادند که بر اثر آن دست‌کم ۸ نفر به هلاکت رسیده و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. «خیری علقم» مجری این عملیات شهادت‌طلبانه پس از تعقیب پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. این عملیات پس از آن رخ داد که نظامیان رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه، با یورش به اردوگاه جنین در کرانه باختری ۹ فلسطینی را به شهادت رساندند و ۲۰ فلسطینی دیگر را مجروح کرده بودند.

علاوه بر عملیات شب گذشته، صبح امروز نیز یک فلسطینی به سوی صهیونیست‌ها تیراندازی کرد و دست کم دو نفر در این تیراندازی که در محله «سلوان» در شرق قدس اشغالی رخ داد، مجروح شدند. منابع اسرائیلی میگویند که یکی از این مجروحان از افسران تیپ چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی است که در زمان عملیات در مرخصی بوده است. 

حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است و در بخش مراقبتهای ویژه به سر می‌برد. باراک راوید خبرنگار امنیتی صهیونیست، از شهادت مجری این عملیات خبر داده است و گفته میشود یک نوجوان فلسطینی ۱۳ ساله عامل این عملیات بوده است.

پایان پیام/.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1003655

مهمترین اخبار ایران و جهان: