نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 14:37

اعزام بیش از ۲۱ هزار زائر از خراسان رضوی به عتبات عالیات عراق

مشهد _ مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال ۲۱ هزار و ۲۰۰ زائر از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شاد اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۵۷۹ کاروان شامل ۲۱ هزار و ۲۰۰ زائر از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: میزان اعزام زائران از این استان به عتبات عالیات عراق در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۶.۷۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سال گذشته اعزام به عتبات عالیات از ۱۷ آذرماه با شیب کندی آغاز شد به طوری که در دی ماه پارسال هزار و ۴۹۰ زائر از استان خراسان رضوی به عتبات اعزام شدند که امسال میزان اعزام زائران با رشد حدود ۴۷ درصدی به ۲ هزار و ۱۸۶ زائر رسید.

شاد با اشاره به اینکه سرما و برودت هوا تاثیری بر اعزام زائران نداشته است ادامه داد: دی ماه امسال ۶۲ گروه شامل ۸۳۵ مرد و هزار و ۳۵۱ زن به عتبات عالیات اعزام شدند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی اظهار کرد: بیش از ۲۱ هزار زائر از خراسان رضوی به عتبات عالیات عراق اعزام شدند

وی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۵۷۹ کاروان شامل ۲۱ هزار و ۲۰۰ زائر از این استان به عتبات عالیات عراق اعزام شدند.

شاد افزود: از این تعداد ۵۲۰ کاروان با ۱۸ هزار و ۹۱۸ زائر از شهر مشهد و ۵۹ کاروان با ۲ هزار و ۲۸۲ زائر از سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی از طریق سازمان حج و زیارت استان به عتبات عالیات اعزام شده‌اند که بسیاری از زائران شهرستان‌ها نیز با کاروان‌های مشهد به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: از زائران اعزامی ۱۳ هزار و ۲۲ زائر زن و بقیه مرد بوده‌اند.

وی گفت: از مجموع کاروانهای اعزامی استان ۱۲ هزار و ۵۳۴ زائر در قالب ۳۴۰ کاروان به صورت هوایی و هشت هزار و ۶۶۶ زائر به صورت زمینی اعزام شده‌اند.

شاد افزود: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی و یا از طریق سایت atabatorg.haj.ir برای خود و همراهانشان ثبت‌نام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1005099

مهمترین اخبار ایران و جهان: