نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 14:32

بازگشت ۷۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به مدارس کرمان/ راهیابی دانش‌آموز کرمانی به المپیاد جهانی شیمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری ۷۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان به مدرسه بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا رضایی امروز در شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: نزدیک به چهار هزار دانش‌آموز از استان کرمان با همکاری همه واحدها از جمله سپاه و استانداری به سرزمین‌های نور اعزام می‌شوند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در مورد برگزاری امتحانات نهایی در سطح استان گفت: ۴۰ درصد رتبه دانش‌آموزان در کنکور مربوط به امتحانات نهایی است و برای برگزاری امتحان نیاز به زیرساخت داریم و قرار شد در این زمینه اعتبارات آموزش و پرورش افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: املاک مازاد آموزش و پرورش که در اختیار سایر دستگاه‌های اداری نظامی است طبق مصوبه شورای آموزش و پرورش استان ظرف مدت تعیین شده در یک جلسه تعیین تکلیف شوند و در اختیار آموزشی پرورش قرار گیرند.

 وی عنوان کرد: در طرح شهید محمودوند شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سطح استان انجام شد و ۶هزار و ۸۴۵ نفر در سطح استان دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی شده که برخی مربوط به استان کرمان نبودند، تعدادی فوت کرده بودند و تعدادی ازدواج و تعدادی در حال تحصیل بودند اما در سامانه ثبت نشده بود و از این تعداد ۷۰۰ دانش‌آموز را از ابتدای سال تحصیلی تا کنون به کلاس‌های درس بازگردانیم.

رضایی افزود: دانش‌آموزان استان کرمان در بخش المپیاد ۱۳نفر به مرحله کشوری راه یافته بودند و کار ارزیابی آنها انجام شد و آریا رشیدی عضو تیم المپیاد شیمی کشور برای مسابقات جهانی انتخاب شده است.

 مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: در زمینه تغییر کاربری املاکی که بر خیابان‌ها هستند خوشبختانه بحث هنرستان رسالت بحث تغییر کاربری آن انجام شده و در دهه فجر ۱۲دهنه مغاز در طبقه همکف و ۱۲ دهنه مغازه در طبقه اول ساخته خواهد شد.

در ادامه این جلسه محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با اشاره به گزاری راهیان نور ویژه دانش‌آموزان اظهار داشت: برای تامین اعتبار اعزام‌های راهیان نور دانش‌آموزی، بخشی از آن را آموزش و پرورش و بخشی نیز مس سرچشمه و گل‌گهر نیز تامین مالی می‌کنند.

وی اضافه کرد: سپاه نیز امکاناتش را در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهد.

استاندار کرمان تصریح کرد: آموزش و پرورش باید اقدامات لازم را برای مدارسی که دارای موقعیت تجاری هستند انجام دهد تا از این محل درآمدی برای آموزش و پرورش ایجاد شود.

 فداکار افزود: جشنواره کشوری عهد کودکان دبستانی با سردار سلیمانی کار ارزشمندی بود و لازم است آموزش و پرورش در این زمینه دانش‌آموزان را با روش و منش سردار حاج‌قاسم سلیمانی آشنا کند.

احمد مرادی معاون هماهنگ‌کننده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: اولین اعزام راهیان نور دانش‌آموزی در سال جاری از هفتم بهمن‌ماه با اعزام دانش‌آموزان دختر کلید می‌خورد و تا اواسط اسفند ادامه دارد.

 وی گفت: ۲هزار و ۲۸۰ دانش‌آموز دختر با ۶۰ دستگاه اتوبوس در قالب ۱۰ کاروان به مناطق جنوب اعزام می‌شوند.

 مرادی ابراز داشت:  یک‌هزار و ۳۶۸ دانش آموز پسر استان نیز از ابتدای اسفند ماه تا اواسط اسفندماه سال جاری به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام خواهند شد و از ۱۵اسفند اعزام دانشجویان و محلات را داریم.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 982499

مهمترین اخبار ایران و جهان: