نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 12:06

ارز، سکه، طلا یا خودرو؛ سال 1401 کدام بازار برای مشهدی ها سود بیشتری داشت؟

سال 1401 در حالی به پایان رسیده است که بررسی ها نشان می دهد قیمت ارز در مشهد با بازدهی بیش از 80 درصدی، بیشتر بازارها از جمله سکه، خودرو، مسکن، خوراکی ها و... را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سال ۱۴۰۲ به هفتمین روز رسید و نگاهی به وضعیت بازار در سال گذشته نشان می دهد سال ۱۴۰۱ یکی از سخت ترین سال های اقتصادی برای مشهدی ها و سایر مردم کشورمان بود. به اعتقاد برخی کارشناسان، افزایش قابل توجه قیمت دلار در نیمه دوم سال، تمامی بازارها را تحت تاثیر خود قرار داد و سبب شد روند رو به رشد قیمت‌ها در تمامی بازارها اتفاق بیفتد و مردم امیدوارانه منتظر اقدامات دولت محترم برای کنترل قیمت ها و عمل به شعار رهبر انقلاب برای سال جدید یعنی مهار تورم و رشد تولید هستند. در گزارش امروز به بررسی میزان سود یا زیان هرکدام از بازارهای خودرو، طلا، ارز، سکه و خوراکی ها می پردازیم.

فاصله نرخ دلار از فروردین تا اسفند ۱۴۰۱

قیمت دلار در سال ۱۴۰۱ مسیر پر فرازو نشیبی را طی کرد. دلار که در ابتدای فروردین در بازار مشهد در کانال 26 هزار تومان قرار داشت در آخرین روزهای اسفند ۱۴۰۱ بنا به روایت برخی سایت های داخلی به ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. بررسی ها نشان می دهد بازدهی نرخ دلار  در سال گذشته بیشتر از ۸۰ درصد بوده است. بیشترین میزان رشد دلار به صورت روزانه در تاریخ ۲۱ آبان ثبت شده است و دلار در روز مذکور در حول و حوش ۵ هزار تومان گران شد . از سوی دیگر بیشترین ریزش دلار در روز ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ رقم خورد.دلار در این روز ۵ هزار و ۶۰۰تومان ریزش کرد و بر روی ۴۵ هزار تومان قرار گرفت.

بازار سکه در مشهد، سکه بود

بازار سکه در مشهد مانند شهرهای دیگر کشورمان با رشد فزاینده قیمت‌ها در بازار مواجه بود.  در اولین روزهای فروردین ۱۴۰۱ قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در محدوده ۱۲ میلیون و ۳۷۳ هزار تومان بود اما در پایان سال قیمت هر قطعه سکه بین ۲۹ تا سی میلیون تومان بود. به این ترتیب بازدهی قیمت سکه بیش از ۱۴۰ درصد بود.

سال طلایی برای خریداران طلا در مشهد

 هر گرم طلا هم دربازار مشهد به قیمت یک میلیون و ۲۳۹ هزار تومان فروخته می شد اما بهای هر گرم طلا در آخر اسفند سال پیش به ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان افزایش یافت. این یعنی بازار طلا در مشهد بیشتر از ۱۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

پراید در مشهد چقدر گران شد؟

اقتصادی ترین خودروی بازار یعنی پراید ۱۳۱ در فروردین ۱۴۰۱ با قیمت ۱۶۹ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شد. این خودرو در آخرین روز سال حدود ۳۱۵ میلیون تومان فروخته شد . به این ترتیب این خودروی اقتصادی در یک سال بیش از ۸۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112099

مهمترین اخبار ایران و جهان: