نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 14:44

دستور اژه ای برای تعیین تکلیف سریع پرونده های مرتبط با تولید

رئیس قوه قضائیه به معاون اول قوه قضاییه دستور داد تا گزارشی جامع درخصوص پرونده‌های مرتبط با رشد تولید و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری را تدوین کرده و تعیین تکلیف هر چه سریعتر این قبیل پرونده‌ها را مورد پیگیری قرار دهد.

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه  (7 فروردین) در نخستین جلسه مشترک شورای عالی قوه قضاییه با شورای قضایی استان‌ها در سال 1402 که بصورت ویدئو کنفرانسی به مدت چهار ساعت برگزار شد،  به معاون اول قوه قضاییه دستور داد تا گزارشی جامع درخصوص آن دسته از پرونده‌هایی که مرتبط با رشد تولید و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری می‌شوند و در بخش‌ها و مراجع مختلف قضایی در حال رسیدگی هستند را تدوین کند و تعیین تکلیف هر چه سریعتر این قبیل پرونده‌ها را مورد پیگیری قرار دهد. مشخص شود پرونده ها چه زمانی تشکیل شده در چه مرحله هست و نوع اتهام چیست؟

رئیس قوه قضاییه همچنین به معاون اول و مقامات ذیربط قضایی دستور داد در رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با تولید و سرمایه‌گذاری که مِن بَعد در دستگاه قضایی تشکیل می‌شوند، به گونه‌ای تدبیر کنند تا به واحد تولیدی مرتبط با آن پرونده، کمترین لطمه‌ای وارد نیاید و هیچ بنگاه تولیدی بدین واسطه تعطیل نشود.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به جهد و تلاش مطلوب مسئولان ذیربط قضایی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی طی سال‌های اخیر و ضرورت استمرار تلاش‌ها در این راستا گفت: مطابق گزارش واصله، در سال گذشته در 28 استان کشور، با مساعدت مسئولان قضایی، 3 هزار و 400 بنگاه کوچک و بزرگ تولیدی، یا احیاء شدند و یا از تعطیلی آنها جلوگیری به عمل آمد.     

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: در سال گذشته در جلسات مستمری که با فعالان اقتصادی و تولیدی در استان‌های مختلف کشور داشتم ، اکثر آنها قدردان اقدامات اثربخش مسئولان و بخش‌های قضایی در راستای حمایت از رونق تولید بودند و اعتقاد داشتند که اگر اقدامات و پیگیری‌های مسئولان و بخش‌های ذیربط قضایی نبود، مشکلات واحدهای تولیدی آنها افزون می‌گشت. 

 

 

رئیس قوه قضائیه با تشریح نقش دستگاه قضایی در رفع موانع تولید، به بخش‌های ذیربط قضایی بویژه دادستانی و سازمان بازرسی کل کشور دستور داد تا نسبت به شناسایی هر چه بیشتر موانع تولید در همه بخش‌ها از جمله بخش‌های صنعتی و کشاورزی و دانش‌بنیان و بهداشت و درمان، کوشا باشند.

وی در همین راستا مشخصاً به سازمان بازرسی کل کشور دستور داد که در عین نظارت دقیق و همه‌جانبه بر حُسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌ها، به گونه‌ای تدبیر کنند که خودِ این نظارت‌ها به مانعی برای تولید و سرمایه‌گذاری بدل نشود. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112499

مهمترین اخبار ایران و جهان: