نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 13:12

25 درصد لاستیک‌های سواری کشور در کردستان تولید می‌شود/رشد 11 درصدی تولید لاستیک در بارز کردستان

مدیرعامل کارخانه بارز کردستان گفت: بیش از 5 میلیون و 200 هزار حلقه تایر رادیال سواری معادل 25 درصد کل تولید است و علیرغم تمام مشکلات در سال گذشته، میزان تولید در بارز کردستان 11 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کاوه مفاخری پیش از ظهر امروز در مراسم هفته کارگر و افتتاح مرکز بهداشت  واحد تولیدی لاستیک بارز، اظهار کرد: خانه بهداشت کار از بدو شروع فعالیت این کارخانه ایجاد شده بود اما با هماهنگی‌های لازم و ایجاد الزامات و استانداردها به مرکز بهداشت کار ارتقا یافته و امروز به صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این نخستین مرکز بهداشت کار در استان کردستان است و امیدواریم ارتقای مرکز بهداشت کار این واحد تولیدی بتواند تاثیر بیشتری بر خدمت‌رسانی به پرسنل زحمتکش این واحد تولیدی داشته باشد.

مدیرعامل کارخانه بارز کردستان اضافه کرد: پرسنل واحد تولیدی شرکت بارز کردستان یک نقش و تاثیر بسزایی در حوزه تولید دارد.

مفاخری با اشاره به میزان تولید این واحد تولیدی در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته بالغ 5 میلیون 200 هزار حلقه انواع تایر سواری از رینگ 13 تا 20 اینج تولید شده است.

به گفته وی، این میزان تولید معادل 38 هزار و 600 تن است و توانستیم 25 درصد از کل تولید کشور را به خود اختصاص دهیم.

مدیرعامل کارخانه بارز کردستان با بیان اینکه این افتخار بزرگی است که 5 درصد از تولید تایر کشور در استان ما تولید می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته برای صنعت تایر سال سختی بود، تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشور به بخش تولید فشار مضاعف وارد کرد.

مفاخری افزود: این شرکت در کنار دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی که در زمینه تحریم های اقتصادی در سال گذشته برای بخش تولید وجود داشت با یک سری مشکلات و محدویت‌های دیگری همچون بدهی ارزی تسهیلات بانکی مواجه بود.

وی تصریح کرد: علیرغم تمام این مشکلات پرسنل شرکت بارز کردستان توانستند با 11 درصد افزایش تولید در سال گذشته بیشترین رشد تولید را در میان کارخانجات تایرسازی کشور داشته باشند.

مدیرعامل کارخانه بارز کردستان عنوان کرد: شرکت لاستیک بارز با بیشترین میزان تولید در کشور بیشترین رشد تولید را در میان کارخانه‌های سطح کشور به خود اختصاص داده که جای تقدیر دارد.

مفاخری افزود: مطمئنا نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه و مولفه هر سازمان و دستگاهی برای رشد و پیشرفت و ارتقا است و موفقیت بارز کردستان با زحمات سرمایه‌های انسانی کسب شده است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این واحد تولیدی برای 905 نفر از پرسنل اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

مدیرعامل کارخانه بارز کردستان با بیان اینکه تنها راه نجات اقتصاد کشور تولید با کیفیت و بیشتر است، افزود: ارتقای کمی و کیفی تولید نیاز به توجه ویژه به پرسنل است.

مفاخری اضافه کرد: همه نیروهایی که در کارخانه بارز کردستان فعالیت دارند از مردادماه تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی واحد تولیدی در حال حاضر کامل شده و دنبال ارتقای این ظرفیت هستیم، گفت: براساس برنامهریزی صورت گرفته دنبال این هستیم که ظرفیت تولید را از 36 هزار تن در سال به 50 هزار تن برسانیم.

وی اضافه کرد: خود را ملزم به اجرای طرح توسعه این واحد تولیدی در یک برنامه 2 ساله کرده‌ایم که در سال اول با افزایش 4 هزار تن تولید برای 80 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرعامل کارخانه بارز کردستان با بیان اینکه در مجموع طرح توسعه لاستیک بارز برای 280 نفر اشتغال ایجاد می‌شود، عنوان کرد: شرکت بارز کردستان به یک شرکت معتبر و منطقه‌ای تبدیل می‌کنیم که در این راه نیازمند کمک و مساعدت مسئولان استانی به ویژه در جذب اعتبارات هستیم.

وی در پایان گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده است باید موانع سد راه تولید برداشته شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171899

مهمترین اخبار ایران و جهان: