نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 15:22

اقتصاد تک محصولی نمی‌تواند کشور را توسعه دهد

میامی- امام جمعه میامی با بیان اینکه اقتصاد تک محصولی نمی‌تواند کشورمان را توسعه دهد، گفت: همان‌طور که رهبری نیز تاکید کردند دولت باید اتکا به بودجه نفت را از بین ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه میامی به میزبانی مسجد جامع، ضمن اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ و همچنین سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بین اقشار مردم، بیان کرد: شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید دارای دو جنبه سلبی و ایجابی است که باید به درستی تبیین شود.

وی با بیان اینکه جنبه سلبی شعار سال مهار تورم و جنبه ایجابی آن رشد تولید به شمار می‌آید، ابراز کرد: اگر بخواهیم شعار سال را در یک جمله خلاصه کنیم این است که اگر کشوری می‌خواهد به رشد و تعالی اقتصادی برسد هم باید مهار تورم را داشته باشد و هم تولید را رونق دهد.

امام جمعه میامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در سخنرانی شأن چندین عامل را برای تورم در کشورمان برشمردند، گفت: نخستین چیزی که باعث پیشگیری تورم در کشور می‌شود، مدیریت نقدینگی است که خود از عوامل مهم کاهش تورم به شمار می‌آید.

عزیزی با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای مهار تورم این است که وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی از بین برده شود، بیان کرد: اقتصاد تک محصولی نمی‌تواند اقتصاد کشورمان را رشد دهد چرا که ما به محصولی وابسته هستیم که حتی قیمت آن را خودمان تعیین نمی‌کنیم و کشورهایی مانند چین بر روی آن قیمت گذاری کرده، آن را از ما می‌خرند و به جایش اجناس به درد نخور به ما می‌دهند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که اقتصاد نباید تک ظرفیتی و تک بعدی باشد، گفت: کنترل تراز نامه بانک‌ها و انضباط و شفافیت مالی دیگر موضوعی است که برای کنترل تورم اهمیت دارد و معظم‌له نیز به آن در سخنرانی اخیرشان اشاره کردند.

امام جمعه میامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که دولت سیزدهم انجام این امور را باید در دستور کار قرار دهد، تاکید داشت: بیانات معظم‌له در بین مردم در مشهد مقدس آنقدر دقیق بود که باید کلمه به کلمه آن توسط دولت با آب طلا نوشته و انجام شود و نگاه ویترینی نباید به آن داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1107899

مهمترین اخبار ایران و جهان: