نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 16:34

نگاه نظام‌مند به اقتصاد مقدمه تحقق شعار سال است

شاهرود- امام جمعه شاهرود گفت: نگاه نظام‌مند یکی از مقدمات تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی رشد تولید و مهار تورم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود که به میزبانی مصلای پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، ضمن اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم رضوی و شعار سال، ابراز کرد: معظم‌له سال ۱۴۰۲ را سال رونق تولید و مهار تورم نامگذاری کردند که نقشه راه اقتصادی ما در یک سال آتی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ایشان ده سال است که شعار سال را به مسائل اقتصادی اختصاص می‌دهند، افزود: این نشان می‌دهد که مسئولان ما باید به مسائل مرتبط با اقتصاد، توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه نگاه نظام مند یکی از مقدمات تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی رشد تولید و مهار تورم است، ابراز کرد: همانطور که معظم‌له نیز تاکید کردند یکی از اقداماتی که دولت باید صورت دهد، دوری از اقتصاد تک محوری و تک محصولی است.

امینی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال همچنین باید اصل ۴۴ و خصوصی سازی را در نظر داشت و از تصدی‌گری دولت کاست، گفت: کاهش وابستگی به دلار از دیگر موضوعاتی است که دولت سیزدهم باید به آن توجه داشته باشد.

وی بر شناسایی عوامل تحول درونی کشور از سوی مسئولان تاکید کرد و افزود: در کنار دولتمردان و مسئولان مردم هم در تحقق شعار سال وظایفی دارند که از جمله آنها می‌توان به تأمین مایحتاج مردمی از تولیدات داخلی اشاره کرد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه تحقق شعار سال با همت مضاعف مسئولان رقم خواهد خورد، بیان کرد: برای تحقق شعار سال نیازمند کار جهادی هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1108011

مهمترین اخبار ایران و جهان: