نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 22:08

آیت الله مدرسی: کاهش هزینه تولید توسط دولت و مصرف کافی توسط مردم لازمه مهار تورم است/ نظارت سلیقه‌ای آفت توسعه است

نایب رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد تعدد مراکز نظارتی همراه با نظارت‌های سلیقه‌ای را مانع سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در کشور دانست و گفت: کاهش هزینه تولید از سوی دولت و مصرف مناسب از سوی مردم لازمه مهار تورم و توسعه اقتصادی است.

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی، امام جمعه بخش مرکزی و نایب رئیس شورای حوزه‌های علمیه یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این استان، تحقق شعار سال را در گرو عزمی همگانی و احساس مسئولیت عمومی دانست و اظهار کرد: مهارتورم و مردمی سازی اقتصاد به عنوان کلیدواژه‌های جدی توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال به برنامه‌ریزی مدون و مشارکت نخبگانی نیاز دارد.

وی کم مصرف کردن را از جمله موثرترین راهکارهای مهار تورم در شرایط کنونی کشور دانست و افزود:  کم مصرف کردن به معنای درست مصرف کردن است که باید مد نظر اقشار مختلف قرار گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه با اشاره به اهمیت وظایف دولت برای مهار تورم نیز گفت: یکی از مهمترین وظایف دولت در این خصوص پایین آوردن هزینه تولید است که باید به موقع و کارشناسی انجام شود.

آیت الله مدرسی خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کرد: مسئولان بدانند به هر میزان که هزینه تولید در کشور افزایش یابد تورم نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان این‌که پایین آوردن هزینه تولید به این معنا نیست که هزینه کارگران کم شود،  تصریح کرد: کاهش مناسب و درست هزینه تولید به معنای کم کردن هزینه‌های بروکراسی اداری، انشعاب خدمات و واگذاری زمین است که باید مد نظر دست‌اندرکاران قرار گیرد.

نایب رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان یزد، برنامه‌ریزی برای مصرف در داخل و مازاد آن برای صادارت را از دیگر الزامات اجرایی برای مهار تورم و توسعه اقتصادی دانست و بیان کرد: این مهم باید بیش از پیش مد نظر مسئولان و دست‌اندرکاران برای تحقق شعار سال قرار گیرد.

آیت الله مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که همراهی مردم با دولت در جمع آوری ارز و طلا از جمله موثرترین راهکارهای مهار تورم است، تأکید کرد: برطرف کردن موانع تولید و اشتغال نظیر تعدد مراکز نظارتی همراه با نظارت‌های سلیقه‌ای مانع سرمایه گذاری‌های موثر و رونق اقتصادی می‌شود.

وی در پایان برنامه‌ریزی دقیق اقتصادی و اجرای کامل آن را لازمه تحقق شعار سال دانست و بیان کرد: شعار سال ابلاغی موثر و راهگشاست و همه اقشار جامعه اعم از مردم و مسئولان در قبال آن مسئولند.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1130399

مهمترین اخبار ایران و جهان: