نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 15:03

جلفا پربازدیدترین شهر آذربایجان شرقی در دور نخست سفرهای نوروزی

تبریز- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از قرارگیری جلفا در صدر شهرهای پربازدید استان در دور نخست سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در دور نخست سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ شاهد استقبال گردشگران از شهرها، روستاها و مراکز تاریخی و گردشگری استان هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: طی این ایام شهرستان‌های جلفا، کلیبر، اسکو و مراغه مورد استقبال بیشتر گردشگران قرار گرفته است، همچنین روستای کندوان با ۴۵ هزار مورد بازدید در صدر روستاها و اماکن تاریخی پر بازدید استان قرار گرفته است.

وی افزود: طی این ایام شهرستان‌های جلفا، کلیبر، اسکو و مراغه مورد استقبال بیشتر گردشگران قرار گرفته است، همچنین روستای کندوان با ۴۵ هزار مورد بازدید در صدر روستاها و اماکن تاریخی پر بازدید استان قرار گرفته است.

حمزه‌زاده گفت: کلیسای سنت استپانوس با ۱۸ هزار و ۸۹۸ بازدید، موزه آذربایجان با ۸ هزار و ۲۵۹ و موزه قاجار با ۷ هزار و ۱۴۲ بازدید از دیگر اماکن تاریخی و موزه‌های پر بازدید استان در دور اول سفرهای نوروزی بودند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی همچنین از یک هزار و ۶۱۰ بازدید نظارتی از واحدهای فعال گردشگری طی ایام نوروز خبر داد.

حمزه‌زاده گفت: از مهم‌ترین اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی، فعالیت مستمر تیم‌های نظارتی و نظارت بر کیفیت عملکرد و خدمات واحدهای فعال گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: در این راستا طی ایام نوروز هزار و ۶۱۰ بازدید از واحدهای فعال گردشگری استان انجام شده است که به دنبال آن تذکرات لازم برای واحدهایی که ضوابط لازم را رعایت نکرده‌اند داده شده است.

حمزه‌زاده اظهار داشت: به دنبال نظارت‌ها صورت گرفته، ۱۸۱ مورد تذکر کتبی و ۹۷ اخطار صادر شده است که در صورت تکرار اقدامات لازم برای برخورد قانونی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1110899

مهمترین اخبار ایران و جهان: