نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 15:01

رشد ۶۱ درصدی اقامت گردشگران خارجی در گیلان

رشت- مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان از رشد ۶۱ درصدی اقامت گردشگران خارجی در استان خبر داد و گفت: بیش از ۹۳ هزار نفر از جاذبه های گردشگری استان دیدن کرده اند.

ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین آمارهای ورود و خروج مسافران نوروزی به استان گیلان اظهار کرد: استان گیلان به دلیل داشتن ظرفیت‌های فراوان گردشگری یکی از مقاصد اصلی مسافران نوروزی بوده است.

وی به رشد ۳۸ درصدی ورود مسافر به گیلان اشاره کرد و افزود: از روز ۱۶ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال بیش از ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار خودرو وارد استان گیلان شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیون و ۱۵ هزار مسافر از طریق زمینی و هوایی وارد استان شده‌اند، اضافه کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اقامت بیش از ۱۲ میلیون نفر شب مسافر در مراکز اقامتی گیلان تصریح کرد: در این بخش نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۸۹ درصدی هستیم.

جهانی با بیان اینکه ۳۰۵ گردشگر خارجی نیز در مراکز اقامتی استان گیلان اقامت کرده‌اند، گفت: این بخش رشد ۶۱ درصدی داشته و گردشگران از کشورهای آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان، کره و سوئد بوده است.

وی با اشاره به اشغال بیش از ۱۲۲ درصدی تخت‌های تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش افزود: ۷۸۴ بازدید از تأسیسات گردشگری با رشد ۴۸ درصدی در این ایام داشته‌ایم.

جهانی اضافه کرد: در قالب این نظارت‌ها ۲۴۹ مورد تشویق، ۱۲۲ مورد تذکر و ۹۷ مورد تذکر کتبی انجام شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۹۳ هزار نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان گیلان بازدید کرده‌اند که در این بخش رشد ۷۱ درصدی داشته‌ایم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1125099

مهمترین اخبار ایران و جهان: